در طرز تهیه مطبل بادمجان از مواد اصلی است و مانند کشک بادمجان، میرزا قاسمی، یتیمچه و… با آن تهیه می شود. در این دستور تهیه بادمجان کباب شده را به خاطر طعم فوق العاده آن ترجیح می دهند.

مواد لازم

  • آبلیمو: یک دوم پیمانه
  • نمک: به میزان لازم
  • فلفل: به میزان لازم
  • روغن زیتون: یک دوم پیمانه
  • ارده: ۳ قاشق سوپ خوری
  • بادمجان: یک کیلوگرم
  • فلفل قرمز: به میزان لازم

طرز تهیه مطبل

این دستور تهیه با شباهتی به میرزا قاسمی شروع می شود. برای شروع طرز تهیه مطبل باید ابتدا یک کیلوگرم از بادمجان های خریده شده را کباب کنید. بهتر است بادمجان های شما تلخ نباشد.

بادمجان کبابیدر هنگام تهیه بادمجان به سالم و تازه بودن آن توجه کنید. حالا کباب کردن بادمجان را شروع کنید. هر چند که کباب کردن بادمجان مانند کباب کوبیده دشوار نیست اما خالی از قاعده و قانون نیز نمی توانید عمل کنید. این کباب شدن باید درحدی باشد که پوست بادمجان به راحتی کنده شود(تقریبا سوخته شده باشد) اما لایه اول بادمجان تا حدود زیادی برشته شده باشد. بنابراین مراقب باشید در همین مرحله بادمجان نسوزانید. بادمجان ها را کباب کنید و در گوشه ای قرار دهید تا سرد شوند. در مرحله بعدی طرز تهیه مطبل شروع به پوست گرفتن آن کنید.

آن گاه بادمجان های پوست گرفته شده را داخل مخلوط کن بریزید و با دور نسبتا تند شروع به میکس بادمجان کنید. به این بادمجان میکس شده، جعفری، ارده و آب لیمو ترش را اضافه کنید.

میکس بادمجان و جعفری

اضافه کردن اردهدر ادامه نمک را نیز به این مواد داخل میکسر اضافه کنید. در مرحله بعدی، ۲ قاشق روغن زیتون را به مواد اضافه کنید.

اضافه کردن روغن زیتوندوباره میکسر را روشن کنید تا مواد شما را هم بزند. بعد از اینکه مواد شما یکدست و کاملا مخلوط شد، ظرف آن را عوض کنید. بدین ترتیب که مواد داخل میکسر را درون ظرف دیگری بریزید.

حالا وسط مواد را گود کنید و بقیه روغن زیتون را داخل این گودی بریزید. روی مطبل را می توانید با ذوق و سلیقه خود به شکلی که دوست دارید تزیین کنید. به عنوان مثال برای تزیین می توانید پودر فلفل قرمز و جعفری خرد شده روی آن بپاشید و نوش جان بفرمایید.

طرز تهیه مطبل

در این مطلب با دستور تهیه یک غذای لبنانی خوشمزه و ایده آل آشنا شدید. با توجه به دستور تهیه ساده و راحت آن امیدواریم این غذای خوشمزه را در کنار خانواده نوش جان بفرمایید و از طعم متفاوت و بی نظیر آن لذت ببرید.

 

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *