شربت پرتقال از انواع شربت های خوشمزه و پرطرفدار است که در طرز تهیه شربت پرتقال از کله قند و آب جوشیده سرد و پرتقال استفاده می شود و شما می توانید این شربت خوشمزه را به راحتی و با روش های مختلفی در منزل تهیه کنید.

شربت آلبالو و شربت توت فرنگی و شربت پرتقال از انواع شربت های میوه ای هستند که بهتر است این نوع نوشیدنی های سرد را خودتان در منزل تهیه کنید تا از طبیعی بودن آن ها مطمئن باشید.

شربت پرتقال خوشرنگ

مواد لازم

  • کله قند : یک عدد

مواد لازم برای تهیه شربت پرتقال

  • پرتقال متوسط : ۱۵ عدد

پرتقال

  • آب جوشیده سرد : هشت لیوان

آب جوشیده سرد

طرز تهیه شربت پرتقال در منزل

برای درست کردن شربت پرتقال ابتدا پرتقال ها را به خوبی با مسواک بشویید و با کمک دستمال تمیزی پوست پرتقال ها را خشک کنید. سپس پرتقال های شسته شده را با پوست روی کله قندی بکشید تا سطح کله قند به طور کامل نارنجی رنگ شود.

کشیدن پرتقال روی کله قند

در مرحله بعدی طرز تهیه شربت پرتقال کله قند را در قابلمه ای بزرگ قرار دهید و آب پرتقال ها را به کمک آبمیوه گیری بگیرید.

گرفتن آب گرتقال

آب پرتقال های طبیعی را به همراه آب در قابلمه حاوی کله قند بریزید.

شربت پرتقال خوش طعم

سپس به مدت ۱۵ ساعت قابلمه را در دمای آشپزخانه بگذارید و بعد از مدت زمان ذکر شده شربت پرتقال را به خوبی هم بزنید و اگر قند به طور کامل در محلول آب پرتقال حل شده بود می توانید مایع شربت پرتقال را درون ظرف مناسبی بریزید و شربت را در یخچال به مدت طولانی نگهداری کنید.

طرز تهیه شربت پرتقال

با این مقدار مواد می توانید به اندازه ۵ لیتر شربت غلیظ پرتقال تهیه کنید توجه داشته باشید که برای میل کردن شربت پرتقال باید شربت را به نسبت مناسبی با آب مخلوط کنید تا میزان شیرینی شربت اندازه شود. در این مطلب با روش درست کردن شربت پرتقال در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نوع شربت خوشمزه و خوش طعم نهایت لذت را در منزل ببرید. برای مشاهده آموزش تهیه انواع نوشیدنی سرد کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

یک دیدگاه

  1. سوله بیستون سازه

    ژوئن 25, 2019 در 2:30 ق.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *