سکنجبین یکی از شربت های بسیار خوشمزه است که تقریبا همه افراد نام آن را شنیده اند. در گذشته این شربت را از ترکیب یکسان عسل و سرکه تهیه می کردند، با گذشت زمان و به علت قیمت بالای عسل، شکر جای عسل را گرفت و امروزه این شربت را از سرکه و شکر تهیه می کنند.

طرز تهیه شربت سکنجبین خوش طعم

طرز تهیه شربت سکنجبین

این شربت خوشمزه، طعم فوق العاده ایی دارد و به عنوان یک نوشیدنی سرد، در فصل تابستان بسیار طرفدار دارد.همچنین فواید زیادی برای سکنجبین ذکر شده است که عبارت اند از: رفع تب و صفرا و سر درد ، باز کردن انسداد عروق، بهبود ناراحتی های طحال، کبد و معده.

مواد لازم:

۱- شکر : دو و نیم کیلوگرم

۲- سرکه سفید : نیم لیتر

۳- نعناع تازه : چند شاخه

۴- آب : ۷ لیوان

طرز تهیه شربت سکنجبین:

۱- در اولین مرحله از طرز تهیه شربت سکنجبین , شکر را با آب مخلوط کرده و بر روی حرارت قرار دهید.

۲- نعناع را تمیز کرده و خوب شستشو دهید طوری که برگ های نعناع از شاخه جدا نشود. سپس نعناع را درون مخلوط آب و شکر قرار داده و صبر کنید تا مخلوط قوام آید.

۳- بعد از قوام آمدن مخلوط، سرکه را به آن اضافه کرده و بعد از چند جوش، شربت نعنایی را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا خنک شود.

۴- در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت سکنجبین , شربت را از صافی عبور دهید و در شیشه ایی ریخته و در جای خنک از آن نگهداری کنید.

شربت سکنجبین

برخی شربت سکنجبین را برای سرو با خیار رنده شده مخلوط می کنند که طعم بسیار خوشمزه ایی هم دارد. همچنین این شربت علاوه بر تهیه نوشیدنی برای سرو با کاهو نیز از قدیم مرسوم بوده است. همچنین برای تهیه این شربت و خوش رنگ شدن آن می توانید از زعفران نیز استفاده کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

یک دیدگاه

  1. […] طرز تهیه شربت سکنجبین خوش طعم – سیماکوک […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *