شیرینی آلمانی

شیرینی آلمانی یا همان شیرینی مربایی، از آن دسته شیرینی‌هایی است که خیلی طرفدار دارد. این نوع شیرینی معمولا در اعیاد و مهمانی‌ها، روی میز پذیرایی به چشم می‌خورد. این شیرینی خوشمزه در یک عصر زیبای پاییزی با یک لیوان چای یا قهوه، می‌تواند عصرانه خوبی باشد! شاید شما هم دلتان بخواهد خودتان دست به کار شده و این شیرینی خوشمزه را درست کنید، پس با سیماکوک همراه شوید و طرز تهیه شیرینی آلمانی خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی آلمانی با طعم توت فرنگی

آرد سفید: سه فنجان
پودر بادام زمینی: یک فنجان
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
بکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری
پودر هل: یک قاشق چای‌خوری
کره: یک فنجان
شکر: یک فنجان
تخم مرغ: دو عدد
عصاره وانیل: یک قاشق چای‌خوری
توت فرنگی: ۴۰۰ گرم
آب لیمو: یک قاشق چای‌خوری
آب: نصف فنجان

طرز تهیه شیرینی آلمانی

مرحله اول: آماده کردن خمیر شیرینی آلمانی

اولین مرحله در تهیه شیرینی آلمانی خوشمزه، درست کردن خمیر است. برای درست کردن خمیر شیرینی آلمانی، یک ظرف برداشته و در آن سه فنجان آرد الک شده بریزید. حالا یک فنجان پودر بادام زمینی اضافه کنید. در مرحله بعد نصف قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق چای‌خوری بکینگ پودر اضافه کنید. در آخر هم، نصف قاشق چای‌خوری پودر هل بریزید.

از طرف دیگر، در یک ظرف جداگانه، ۲۲۰ گرم کره بریزید و بعد دو سوم پیمانه شکر اضافه کنید. مخلوط شکر و کره را حسابی با همزن مخلوط کنید تا یکنواخت شوند. حالا دو عدد تخم مرغ و یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل اضافه کنید و باز هم مخلوط کنید. مخلوط آرد را به مخلوط کره اضافه کرده و مخلوط کنید.

خمیر به دست آمده را به دو قسمت تقسیم کرده، به صورت یک صفحه گرد درآورید و در نایلون بپیچید. خمیرها را برای دو ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله دوم: آماده کردن شهد شیرینی آلمانی

بعد از اینکه خمیر را در یخچال قرار دادید، در این فاصله به تهیه شهد شیرینی بپردازید. یک قابلمه بردارید و به اندازه ۱۰۰ گرم توت فرنگی در آن بریزید. اگر به توت فرنگی تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از توت فرنگی فریزشده استفاده کنید. حالا نصف فنجان شکر اضافه کنید. در مرحله آخر یک قاشق غذاخوری، آبلیمو، یک قاشق غذاخوری آب و یک قاشق چای‌خوری پودر هل اضافه کنید.

مخلوط توت فرنگی را روی حرارت قرار دهید، تا رفته رفته غلظت پیدا کرده و به اصطلاح قوام بیاید. مخلوط را در ظرفی بریزید تا سرد شود. حالا به مرحله بعد کار می‌رویم😊

مرحله سوم: ترکیب خمیر با شهد شیرینی آلمانی

بعد از گذشت دو ساعت، خمیر را از یخچال خارج کنید. روی سطح زیرین خمیر، مقداری آرد بپاشید و خمیر را حسابی وردنه بزنید تا لایه نازکی به ضخامت سه میلی متر ساخته شود. حالا یک قالب با شکل و شمایل دلخواه، بردارید و خمیر را قالب بزنید. خمیرهای قالب زده شده را مطابق ویدئو درون یک سینی قرار دهید و بعد برای ۱۰ دقیقه در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

حالا نوبت لایه بالایی شیرینی است. قسمت دوم خمیر را هم مطابق ویدئو و مثل قسمت اول، وردنه زده و بعد قالب بزنید. مطابق ویدئو یک بار دیگر قسمت وسط شیرینی را قالب بزنید و بعد قسمت قالب زده را جدا کنید تا یک شکاف وسط شیرینی ایجاد شود. لایه دوم را هم مانند قبل برای ۱۰ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد، قرار دهید.

روی تمام شیرینی‌های لایه دوم که دارای شکاف هستند، پودر قند الک کنید. در آخر، روی لایه اول تمام شیرینی‌ها از مخلوط مربای توت فرنگی بریزید و بعد لایه دوم را روی آن قرار دهید. شیرینی آلمانی خوشمزه شما آماده است. نوش جان!

منبع: homecooking

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *