طرز تهیه مربای انجیر یکی از دستورات آشپزی پرطرفدار و بسیار کاربردی است که به کمک آن می توانید مربای انجیر خوشمزه و مفیدی تهیه نمایید. مربای انجیر را با انواع مختلف انجیر سیاه و یا سبز می توان تهیه نمود اما به این نکته توجه داشته باشید که مربای انجیر با انجیر سیاه لذیذتر است و ظاهری زیبا و جالب دارد. در ادامه این آموزش زیبا و مفید را به صورت مرحله به مرحله مشاهده فرمایید و از این دستور جالب و مفید نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه مربای انجیر خانگی به همراه نکات مهم :

روش درست کردن مربای انجیر بسیار راحت و آسان است و با صرف حدود یک ساعت زمان می توانید مربای خوش طعم و عالی بپزید و برای صبحانه و عصرانه نوش جان فرمایید. در ادامه این آموزش جالب و مفید را مشاهده فرمایید.

طرز تهیه مربای انجیر

مواد لازم :

  • انجیر : یک کیلو گرم
  • شکر : هفتصد گرم
  • هل : دوازده عدد
  • آبلیمو : یک قاشق غذاخوری
  • گلاب : یک قاشق غذاخوری
  • آب : یک پیمانه

پخت مربای انجیر

طرز تهیه مربای انجیر در منزل

برای تهیه مربای انجیر ابتدا انجیرها را شسته و چوب آنها را جدا نمایید. سپس یک لیوان آب را با شکر مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید و بعد از اینکه جوش آمد انجیرها و هل را به آن اضافه نمایید و صبر کنید تا چند قل بزند. سپس حرارت را کم نموده و اجازه دهید حدود نیم ساعت بجوشد تا مربا کاملا جا بیفتد. بعد از گذشت این زمان آبلیمو و گلاب را به آن اضافه نمایید و پس از گذشت حدود شش دقیقه حرارت را خاموش نمایید.

طرز تهیه مربای انجیر

در این مرحله مربا انجیر شما آماده است و می توانید بعد از خنک شدن آن را نوش جان فرمایید. در صورتی که از انجیر سبز استفاده نمایید، مربای شما ظاهری شبیه به مربای کیوی خواهد داشت.

مربای انجیر

نکات مهم در تهیه مربا انجیر

برای تهیه مربا از انجیر های بدون شکاف و سالم استفاده نمایید، در غیر این صورت در حین پخت دانه های انجیر بیرون ریخته و شکل ظاهری مربای انجیر شما مطابق میلتان نمی شود.

در صورت تمایل می توانید از گلاب بیشتری استفاده نمایید. به این صورت که به جای یک لیوان آب، از نصف لیوان گلاب و نصف لیوان آب استفاده نمایید.

مربای انجیر سیاه

بهتر است در روش تهیه مربای انجیر از انجیری استفاده نمایید که زیاد بزرگ نباشد و سایز متوسط داشته باشد و همچنین خیلی سفت و یا نرم نباشد.

به این دلیل که انجیر آب می اندازد بهتر است اجازه دهید شهد مربا حسابی قوام یابد و غلیظ شود، در ضمن برای جلوگیری از کپک زدن این مربای خوشمزه می توانید کمی دارچین به آن اضافه نمایید.

مربای انجیر خانگی

مربا انجیر فواید و خواص زیادی دارد که در بخش خواص انجیر می توانید آنها را مشاهده نموده و از این طریق تمایل بیشتری نسبت به تهیه این مربای مفید و خوشمزه بیابید.

نحوه پخت مربای انجیر

امیدواریم از مشاهده طرز تهیه مربای انجیر لذت برده باشید و با استفاده از آموزش ارائه شده مربای خوشمزه و خوش طعمی تهیه نمایید و در کنار اعضاء خانواده نوش جان فرمایید. پیشنهاد میکنیم از آموزش های متنوع در رابطه با تهیه مربا، در بخش انواع مربا دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *