شربت ریواس نوعی شربت خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید این نوع شربت خوشمزه را برای در منزل تهیه کنید که این شربت دارای خواص بی شماری برای بدن است. در ادامه این مطلب طرز تهیه شربت ریواس را با بهترین روش در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

شربت ریواس و شربت به لیمو و شربت سکنجبین از انواع شربت هایی هستند که در فصول گرم تابستان تهیه می شوند. در این بخش روش تهیه شربت ریواس را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

شربت ریواس خوش طعم

مواد لازم

آب : ۲ لیوان
شکر : ۴ لیوان
نعناع یا پونه : ۱ ساقه کوچک
ریواس : ۱٫۵ کیلو

طرز تهیه شربت ریواس

ابتدا ریواس را به خوبی بشویید.

طرز تهیه شربت ریواس

سپس پوست ریواس را بکنید و دوباره ریواس را بشویید.

شستن ریواس

به همراه دو لیوان آب ریواس ها را بر روی حرارت گاز به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا بجوشند سپس شعله گاز را خاموش کنید و ریواس ها را در درون صافی بریزید و آب صاف شده ریواس ها را در درون ۲ لیوان بریزید.

صاف کردن آب ریواس

در مرحله بعدی روش تهیه شربت ریواس آب ریواس ها را در درون ظرف بزرگی بریزید و سپس شکر را به آب ریواس ها اضافه کنید و درب ظرف ببندید تا شکر در درون آب ریواس ها به خوبی حل شود در این مدت یکی دو بار مخلوط آب ریواس و شکر را هم بزنید و سپس یک ساقه کوچک نعناع و یا پونه را در درون شهد شربت بیندازید و اجازه دهید که به مدت ۱۲ ساعت درب شربت بسته باشد در این مدت زمان شکر به خوبی در درون آب حل شده و هم چنین پونه و یا نعناع عطرش را به شربت می دهد.

شربت ریواس

بعد از مدت زمان ذکر شده شربت آماده شده را در درون بطری شیشه ای بریزید و سپس بطری را در درون یخچال قرار دهید.

شربت ریواس با طعم بی نظیر

خواص ریواس برای بدن بی شمار است و هم چنین ریواس دارای طبیعت سرد است و ویتامین ها و املاح معدنی فراوانی دارد. امیدواریم از درست کردن شربت ریواس در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده تهیه انواع شربت ها با طعم های مختلف به بخش نوشیدنی سرد مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *