اگر از طرفداران غذاهای دریایی به‌ویژه ماهی‌ها هستید، حتماً ماهی سالمون را می‌شناسید. یکی از مغذی‌ترین گوشت‌های سفید، گوشت ماهی سالمون است. در این مقاله با سریع‌ترین روش پخت ماهی سالمون با سس عسل و لیمو آشنا می‌شوید. با دیدن ویدئوی این مقاله می‌توانید به‌راحتی یک خوراک ماهی سالمون سالم و مقوی با طعمی متفاوت مهیا کنید.

ماهی سالمون یکی از لذیذترین و مغذی‌ترین گوشت‌های سفید است که سرشار از ویتامین E و D است. این ماهی به نسبت سایر ماهی‌ها حاوی میزان بیشتری امگا ۳ و پروتئین است. ماهی سالمون به دلیل داشتن اسید آمینه تیروزین باعث افزایش متابولیسم بدن می‌‌شود. این ماهی که چربی اشباع کمی دارد، کم‌کالری است و برای سلامت قلب، مغز و پوست بسیار مفید است. بنا‌بر‌این دلایل متخصصان تغذیه خوردن این ماهی را بسیار توصیه می‌کنند. برای پخت ماهی سالمون روش‌های مختلفی وجود دارد که ما در سیماکوک یکی از ساده‌ترین و متفاوت‌ترین شیوه‌های آن را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای پخت ماهی سالمون

  • فیلۀ استیکی ماهی سالمون: سه برش
  • کره: نصف پیمانه
  • عسل: نصف پیمانه
  • سیر: سه حبه
  • آب لیمو‌ترش تازه: چهار قاشق غذاخوری
  • نمک: نصف قاشق چای‌خوری
  • کمی جعفری تازه برای سرو

مراحل پخت ماهی سالمون

گوشت ماهی سالمون از‌جمله گوشت‌هایی است که به‌خودی‌خود طعم خوبی دارد و حتماً لازم نیست برای مزه‌دار کردنش از چاشنی‌های گوناگون استفاده کنیم. گاهی فقط با کمی نمک و فلفل می‌توانید ماهی سالمون را سرخ و نوش جان کنید. در این روش ما از یک سس ویژه برای لذیذتر‌شدن ماهی سالمون استفاده می‌کنیم.

 

ابتدا تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. برای تهیۀ سس ویژۀ عسل و لیمو، کره را در تابه بریزید تا ذوب و کمی طلایی شود. حالا عسل را اضافه کنید و کاملاً با کره مخلوط کنید و اجازه دهید سس شما کمی غلیظ شود. سیر رنده‌شده را اضافه کنید و یک دقیقه صبر کنید. حالا آب‌لیمو را در تابه بریزید و کاملاً مخلوط کنید و اجازه دهید سس شما – مانند آنچه در ویدئوی آموزشی می‌بینید – غلیظ شود. در این مرحله فیله‌های سالمون را در سس بگذارید تا بپزند. به فیله‌های در حال سرخ‌شدن نمک بپاشید و با قاشق، سس درون تابه را روی ماهی‌ها بریزید تا کاملاً همۀ قسمت‌های سالمون به سس لیمو و عسل آغشته شود. بعد از چهار تا پنج دقیقه، تابه را از روی حرارت بردارید و در فری که قبلاً گرم کرده‌اید، بگذارید. اجازه دهید ماهی سالمون شما پنج دقیقه در فر پخته شود.

حالا تابه را از فر درآورید و ماهی سالمون را با کمی جعفری خرد‌شده در ظرف مناسب سرو کنید.

به همین سادگی شما یک غذای لذیذ و متفاوت با ماهی سالمون تدارک دیدید.

 

پخت ماهی سالمون

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش تغذیه سالم روزچین
نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *