فصل بازگشایی مدارس نزدیک است و تهیه غذاهای مقوی و خوشمزه برای دانش‌آموزان دغدغه هر روزه مادران در طول سال تحصیلی است. از سوی دیگر در زندگی مدرن و پرمشغله امروز مادران، مخصوصا مادرهای شاغل، فرصت چندانی برای تهیه غذاهای مقوی به صورت روزانه ندارند و گاهی اوقات بدشان نمی‌آید غذاهای ساده و آسان‌پز و ساندویچی اما مقوی را برای فرزندان دانش‌آموزشان فراهم کنند. از این پس هرازگاهی در مجله افق کوروش طرز تهیه غذاهای مقوی و ساده برای دانش‌آموزان را به شما آموزش می‌دهیم. طرز تهیه ساندویچ املت تخم‌مرغ و بیکن را از سایت آشپزی Food Network بخوانید.

 

 

 

مواد لازم برای تهیه املت تخم‌مرغ و بیکن برای ۱۶ ساندویچ کوچک

 

 

بیکن گوشت گوساله: ۸ تکه ریز خرد شده

روغن مایع: به میزان لازم

تخم‌مرغ بزرگ: ۸ عدد

پیازچه: ۳ عدد ریز خرد شده

نمک کاشر و فلفل سیاه تازه و خرد شده: به میزان دلخواه

گوجه‌فرنگی: ۲ عدد ریز خرد شده

پنیر چدار: ۲ فنجان رنده شده

نان ساندویچی گرد یا نان تست : ۱۶ عدد

سس تند برای سرو: به میزان دلخواه

 

طرز تهیه املت تخم‌مرغ و بیکن

 

 

فر را روی درجه ۱۸۰ سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم و روشن کنید. در یک ماهیتبابه نچسب روغن مایع را گرم کنید و تکه‌های بیکن را روی شعله ملایم گاز تفت دهید. رنگ بیکن‌ها باید کمی قهوه‌ای و بیکن‌ها کریسپی و برشته شوند. ۱۵ دقیقه زمان برای سرخ کردن بیکن‌ها روی شعله ملایم گاز کافی است. بعد از این سرخ شدن بیکن‌ها اگر احساس کردید روغن زیای دارند آن‌ها روی دستمال کاغذی خشک قرار دهید تا روغن‌شان گرفته شود.

در این فاصله تخم‌مرغ‌ها را در یک ظرف بزرگ بشکنید و خوب هم بزنید. پیازچه‌های خرد شده، ۲ قاشق چایخوری نمک و ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه را با تخم‌مرغ‌ها مخلوط کنید. کف سینی فر نچسب یا هر ظرف مسطح دیگری که می‌خواهید املت را در آن درست کنید را کمی با روغن یا کره چرب کنید، تکه‌های بیکن سرخ شده را در سینی فر بریزید و سپس ترکیب تخم‌مرغ را به آرامی روی بیکن‌ها بریزید. روی تخم‌مرغ را با پنیر چدار و گوجه‌فرنگی خرد شده پر کنید. سینی فر را در فر بگذارید و ۲۵ دقیقه برای پخت زمان بگذارید. بعد از ۲۵ دقیقه فر را خاموش کنید و ۵ دقیقه اجازه دهید تا املت استراحت کند و کمی خنک شود. سپس املت را برش بزنید. می‌توانید از کاتر پیتزا یا یک چاقوی تیز برای این کار استفاده کنید . املت را به ۱۶ قسمت مساوی تقسیم کنید. این املت را با نان باکت گرد کوچک یا نان تست و همراه با سس تند سرو کنید.

 

نکات مهم برای درست کردن یک املت خوشمزه

 

 

 

*اگر گوجه‌فرنگی‌ها را بلانچ و سپس خرد کنید طعم املت شما لذیذتر می‌شود. برای بلانچ کردن گوجه فرنگی ابتدا چند دقیقه گوجه‌فرنگی‌ها را در یک ظرف حاوی آب و یخ قرار دهید. سپس روی گوجه‌فرنگی‌ها با نوک چاقوی تیز چند خراش سطحی ایجاد کنید. سپس در آب جوش بیندازید تا بعد از چند ثانیه پوست گوجه‌فرنگی‌ها ور بیاید. گوجه‌فرنگی را از آب جوش خارج کنید و به راحتی پوست آن را جدا کنید. حالا گوجه‌فرنگی را ریز خرد کنید. برای درست کردن املت تخم‌مرغ و بیکن به هیچ‌وجه گوجه‌فرنگی‌ها را رنده نکنید.

*اگر طعم فلفل دلمه‌ای را می‌پسندید می‌توانید کمی فلفل دلمه‌ای سبز ریز شده هم به این املت اضافه کنید. فلفل سبز تند هم در صورت دوست داشتن طعم تندی، انتخاب خوبی است و عطر خوبی به این املت می‌دهد. جعفری ساطوری شده و تازه هم یک انتخاب خوب دیگر برای تزیین روی این خوراک خوشمزه هنگام سرو است.

*در صورت تمایل می‌توانید مقدار خیلی کم (در حد یک قاشق چایخوری) شنبیله خشک شده و پودر شده را حین هم زدن تخم‌مرغ با آن مخلوط کنید. کمی پودر آویشن هم عطر و بوی خوبی به املت شما می‌بخشد. در صورت تمایل پودر آویشن (نوک قاشق چایخوری) به مایه تخم‌مرغ اضافه کنید.

*هم زدن تخم‌مرغ بوی زهم تخم‌مرغ را کم می‌کند ،پس تخم‌مرغ‌ها را آنقدر با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود اما کف نکند. در صورت دلخواه کمی پودر سیر را پیاز حین هم زدن به تخم‌مرغ اضافه کنید.

*در صورت دلخواه قارچ، انواع ژامبون مرغوب مثل سالامی یا ژامبون بوقلمون یا هر ماده دیگری که می‌پسندید را می‌توانید به این املت اضافه کنید. این املت لذیذ یک وعده مقوی برای صبحانه و نیز یک میان وعده مفید در ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه است. این خوراک لذیذ را در وعده شام هم می‌توانید سرو کنید.

*این املت را به همین ترتیب و در قالب فر مافینی هم می‌توانید تهیه کنید.

 

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله کوروش بخش آشپزی مجله کوروش
نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *