طرز تهیه شیک نوتلا

امروز در سیماکوک یک نوشیدنی خوشمزه و محبوب را برای شما در نظر گرفته‌ایم و قرار است با طرز تهیه شیک نوتلا در خدمت شما عزیزان باشیم.

نوتلا نوعی شکلات فندقی است که توسط شرکت ایتالیایی فِرِرو تولید می‌شود و در بیش از ۷۵ کشور دنیا طرفداران دو آتشه دارد. این روزها در گوشه و کنار شهر تهران فروشگاه‌هایی با عنوان «نوتلابار» وجود دارند که به طور اختلاصی خوراکی‌هایی با نوتلا سرو می‌کنند.

در این مطلب علاوه بر یاد گرفتن طرز تهیه شیک نوتلا که طعم فوق‌العاده خوش مزه‌ای دارد، چند فوت و فن هم درباره درست کردن شیک‌ها از جمله شیک نوتلا برای شما آموزش می‌دهیم که با آن می‌توان علاوه بر درست کردن شیک نوتلا هر شیک دیگری را نیز آماده کنید.

طرز تهیه شیک نوتلا

مواد لازم برای تهیه شیک نوتلا برای چهار نفر

لیوان بزرگ شیشه‌ای ۴ عدد
نوتلا یک بسته ۳۵۰ گرمی
بستنی وانیلی ۳۵۰ گرم
شیر یک لیتر
سس شکلات یا شکلات آب کرده به میزان دلخواه
سس کارامل به میزان دلخواه
خامه قنادی ۲۵۰ گرم
فندق خام به میزان لازم

طرز تهیه شیک نوتلا

شیک نوتلا یک نوشیدنی همه فصل است. حتی در سرد‌ترین فصل سال هم می‌توان از مزه‌مزه کردن یک نوشیدنی نوتلایی مانند شیک نوتلا لذت برد. این تفکر غلطی است که در شیک‌ها از جمله شیک نوتلا می‌توان یخ ریخت. برای خنک شدن این دسته از نوشیدنی‌ها باید به مدت ۴ ساعت لیوان خود را در فریزر بگذارید.

سپس مقداری از شکلات آب کرده یا سس شکلات خود را به بدنه داخلی لیوان‌ها بزنید. در این مرحله اگر لیوان‌های شما خوب یخ زده باشد موجب می‌شود شکلات آب شده یا سس شکلات روی بدنه لیوان‌های شیک ثابت بماند و ظاهر زیبایی پیدا می‌کنند.

حالا تمام بستنی و به اندازه هر نفر ۲۰۰ سی‌سی شیر و برای هر نفر ۲ قاشق غذا خوری نوتلا را در مخلوط کن می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم. توجه داشته باشید که مخلوط شما باید نه چندان روان و نه چندان سفت باشد و غلظت شیک نوتلا باید مانند ماست باشد.

کار ما با شیک نوتلا هنوز تمام نشده است. ظرف مخلوط کن و لیوان‌ها را دوباره به فریزر برگردانید و با یک هم‌زن برقی خامه قنادی را عمل بیاورد. طرز تهیه خامه را روی بسته‌های خامه‌های منجمد قنادی بخوانید.

بعد از آماده شدن خامه با قیف ماسوره‌دار قنادی یا با قاشق، در هر لیوان یک اسکوپ خامه بگذارید و بعد شیک را روی آن بریزد و باز مقداری خامه برای تزئین روی لیوان‌ها بریزید.

خامه قنادی به طعم فندقی شیک نوتلای شما قوام می‌بخشد. روی هر یک از لیوان‌ها را با چند فندق تزئین کنید و سس شکلات و کارامل را به صورت خط خطی روی لیوان های شیک بریزید. سرو یک بیسکویت خانگی یا چند نان کروسان با این نوشیدنی بسیار دلچسب می‌شود و آن را به یک عصرانه کامل تبدل می‌کند.

نوش جان…😋😍

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *