فراگیری طرز تهیه ترشی لبو و استفاده از ترشی لبو در سفره ها در کنار غذاهای ایرانی رنگ و جلوه ای زیبا و خاص را از خود نمایان می کند. ترشی لبو نسبت به سایر ترشی های دیگر مقداری حساس تر است و شرایط نگهداری آن نیز مشکل است و حتما باید در ظرف شیشه ای دربسته و در یخچال نگهداری شود.

طرز تهیه ترشی لبو

طرز تهیه ترشی لبو خانگی

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو :

لبو : ۱ کیلوگرم

سیاه دانه : ۲ قاشق غذاخوری

تخم گشنیز : ۱ قاشق غذاخوری

شکر در صورت تمایل : ۲ قاشق غذاخوری

دانه فلفل : ۵ عدد

رزماری : ۱ برگ

سرکه : ۲ لیوان

نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی لبو پرخواص

دستور تهیه ترشی لبو :

لبو ها را بادقت و با برس، با آب سرد بشویید تا گل و لای آن از بین برود. لبو ها را بدون اینکه سر و ته آن را ببرید با مقداری آب در قابلمه بر روری حرارت بگذارید و به مدت ۲ ساعت اجازه دهید تا لبو ها بپزند. لبوهای پخته شده را بگذارید کمی خنک شوند و آن ها را حلقه حلقه برش بزنید.

طرز تهیه ترشی لبو ورقه شده

با استفاده از قالب هاب دلخواه برای زیباتر شدن ترشی، لبوهای ورقه شده را قالب بزنید.

طرز تهیه ترشی لبو قالبی

طرز تهیه ترشی لبو رنگ صورتی

لبوهای قالب زده شده را در قابلمه به همراه سرکه بر روی حرارت بگذارید و به مدت ۲ دقیقه باید باهم بجوشند. در صورت تمایل می توانید شکر را نیز با لبو و سرکه در قابلمه بگذارید و بجوشانید. سپس بگذارید تا لبو و سرکه خنک شوند.

حالا یک برگ رزماری، سیاه دانه، تخم گشنیز،نمک، دانه فلفل را به لبو ها و سرکه اضافه نمایید و همه را با هم به آهستگی مخلوط کنید. ترشی را در یک شیشه مناسب بریزد و در یک جای خنک نگهداری کنید. ترشی لبو بعد از یک هفته آماده است که آن را باید در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه ترشی لبو پرطرفدار

در طرز تهیه ترشی لبو سعی کنید از لبوهای پر رنگ استفاده نمایید تا ترشی شما رنگ زیبایی داشته باشد. در صورتی که از لبوهای کمرنگ می خواهید استفاده نمایید یک یا دو لبوی پر رنگ رنده کنید تا ترشی لبوی شما خوشرنگ شود. اگر میخواهید ترشی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد حتما آن را به مدت یک تا دو دقیقه در سرکه بجوشانید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *