طرز تهیه کیک بستنی

کیک بستنی با طعم توت فرنگی، یکی از اون دسرهای خوشمزست که تو هوای گرم خیلی می‌چسبه. این دسر شیک رو می‌تونید در مهمونی‌های خاص و ویژه سرو کنید. طرز تهیه کیک بستنی، خیلی راحته به طوریکه اگه یک بار درست کنید، مشتری دائمش می‌شید. با ما در سیما کوک همراه باشید  و طرز تهیه کیک بستنی خاص رو ببینید.

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی توت فرنگی

توت فرنگی فریز شده: ۴۰۰ گرم
توت فرنگی تازه: ۲۰۰ گرم
شیر پرچرب: ۲ لیوان
مایع بستنی وانیلی: یک پاکت
کیک اسفنجی ورقه‎‌ای

طرز تهیه کیک بستنی با طعم توت فرنگی

طرز تهیه کیک بستنی، خیلی پیچیده نیست. فقط باید کمی دقت کنید که کثیف‌کاری راه نیندازید. برای تهیه این دسر خوشمزه، مقداری توت فرنگی را چند ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. توت فرنگی‌های یخ زده را خرد کنید.

در ظرفی جداگانه شیر پر چرب را با مقداری مایع بستنی وانیلی مخلوط کنید. مایع بستنی باعث می‌شود تا بستنی شما ببندد و خودش را بگیرد. این مایع را که به صورت پاکتی فروخته می‌شود، می‌توانید از سوپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید.

حالا توت فرنگی‌های فریز شده را که خرد کردید، به مخلوط شیر و مایع بستنی اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در دستگاه مخلوط کن بریزید و آن‌قدر بزنید تا مایع بستنی ببندد و مخلوط مقداری سفت شود.در این مرحله، بستنی توت فرنگی شما آماده است. برویم سراغ بخش کیک!

برای کیک، می‌توانید از کیک‌های اسفنجی آماده استفاده کنید. کیک را به صورت مستطیل‌های نازک، مطابق ویدئو برش بزنید. یک قالب مستطیلی شکل انتخاب کنید و کف و دیواره‌های آن را با سلفون بپوشانید. حالا بستنی توت فرنگی را کف قالب بریزید و یک لایه توت فرنگی تازه روی آن بچینید و بعد لایه نازک کیک اسفنجی را روی آن بگذارید. به همین طریق تا پر شدن قالب ادامه دهید: بستنی، توت فرنگی و کیک! لایه آخر را بستنی بریزید.

روی قالب را سلفون بکشید و برای ۲ ساعت در فریزر قرار دهید. بعد از ۲ ساعت کیک بستنی را از قالب خارج کرده و روی آن را با توت فرنگی تازه تزئین کنید و بعد برش بزنید.

روزچینی‌های عزیز، این کیک بستنی خوشمزه رو حتما درست کنید و مهمون‌ها تون رو هیجان زده کنید. مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شید☺

منبع:Tastemade

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *