بیف استراگانف از انواع غذاهای معروف فرنگی است که در کشور ایران نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است در طرز تهیه بیف استراگانف از پیاز خلالی و فیله گوشت و روغن مایع و آرد و قارچ و کره و خامه و استاک گوشت و سیب زمینی و نمک و فلفل سیاه و پودر سیر استفاده می شود.

چیکن استراگانف، بیف استراگانف و رست بیف از انواع غذاهای فرنگی محبوب و خوشمزه هستند و اگر شما به پخت انواع غذای فرنگی در منزل علاقه مند هستید بهتر است این غذاهای پرطرفدار را در منزل بپزید.

روش تهیه بیف استراگانف

مواد لازم

  • فیله گوشت گوساله : نیم کیلو گرم
  • پیاز خلالی خرد شده : دو عدد متوسط
  • آرد : دو قاشق غذاخوری
  • روغن مایع : به مقدار لازم
  • قارچ : نصف پیمانه
  • کره : ۵۰ گرم
  • خامه رقیق : ۵۰ گرم
  • سیب زمینی خلالی سرخ شده : برای سرو
  • استاک گوشت : یک پیمانه
  • نمک : به مقدار لازم
  • پودر سیر : به مقدار لازم
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم

طرز تهیه بیف استراگانف در منزل

ابتدا گوشت را به شکل برش های خلالی به عرض ۱٫۵ سانت و طول ۴ سانت برش بزنید.

خرد کردن گوشت برش دادن گوشت

سپس برش های گوشت را درون ظرف درب داری به همراه ۱ پیاز کوچک خلالی شده و ۱ قاشق سس سویا و ۲ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک و مقداری فلفل و پودر گشنیز مزه دار کنید و درب ظرف را ببندید سپس ظرف حاوی گوشت را از شب تا صبح درون یخچال قرار دهید تا گوشت به خوبی مزه دار شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه بیف استراگانف مقداری روغن درون تابه بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس گوشت های خرد شده و مزه دار شده را درون روغن تفت دهید بعد از اینکه گوشت مقداری تفت خورد کره را به گوشت اضافه کنید و بعد از اینکه رنگ گوشت ها عوض شد پیاز خلالی خرد شده را به گوشت اضافه کنید و تفت دهید.

تفت دادن پیاز و گوشت

بعد از اینکه پیازها تفت خوردن و سبک شدن و آب آن ها تبخیر شد قارچ ها را که به صورت اسلایسی خرد کرده اید به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید سپس اجازه دهید تا قارچ مقداری تفت بخورد.

دستور تهیه بیف استراگانف بیف استراگانف خوشمزه
در مرحله بعدی دستور پخت بیف استراگانف، آرد را به مخلوط گوشت و قارچ اضافه کنید و آرد را با مواد مخلوط کنید سپس پودر فلفل و پودر سیر و نمک را به بیف استراگانف اضافه کنید. استاک با آب گوشت را به بیف استراگانف اضافه کنید و بعد از اینکه مخلوط آرد و کره و استاک غلیظ شد شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس خامه را با یک قاشق غذاخوری شیر رقیق کنید و به مواد بیفزایید و بعد از اینکه همه مواد بیف استراگانف با یکدیگر ترکیب شدند شعله گاز را خاموش کنید و بیف استراگانف را درون ظرفی مناسب برای سرو بکشید و با مقداری سیب زمینی خلالی شده این غذای فرنگی بی نظیر را تزیین کنید و بیف استراگانف را به همراه نان و پاستا و برنج میل کنید.

روش تهیه بیف استراگانف

طرز تهیه بیف استراگانف در منزل

نکات طلایی برای پخت بهتر بیف استراگانف

  1. اگر به استاک گوشت دسترسی نداشتید می توانید ۱ عدد قرص عصاره گوشت را درون یک پیمانه آب جوش حل کنید سپس عصاره گوشت حل شده را به مواد بیف استراگانف اضافه کنید.
  2. هر چقدر گوشت ها به شکل استیکی تر برش زده شوند طعم سس مخصوص و خامه بیشتر به خورد برش های گوشت می رود.
  3. از افزودن رب به بیف استراگانف خودداری نمایید.
  4. اگر برای خوش طعم شدن بیف استراگانف تمایل دارید از عصاره غذا استفاده کنید بهتر است نمک را از طرز تهیه بیف استراگانف حذف کنید.
  5. در دستور تهیه بیف استراگانف، مقدار استفاده از خامه به ذائقه شما بستگی دارد.
  6. در طرز پخت بیف استراگانف، از گوشت گوساله و یا هر نوع گوشت قرمزی می توانید استفاده نمایید.
  7. اگر تمایل دارید بیف استراگانف لذیذتر شود بهتر است مواد این غذای خوشمزه را با کره تفت دهید.

بیف استراگانف

در این مطلب با طرز تهیه بیف استراگانف فرانسوی به همراه نکات طلایی برای پخت بهتر آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای لذیذ نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *