مربای کیوی از آن دسته مرباهای خوشمزه و خوش طعمی است که طرفدارهای زیادی دارد، خصوصا نوع خانگی آن که طعم به خصوص و ویژه ایی دارد. در این مقاله سعی داریم طرز تهیه این مربای خوشمزه را بیان نماییم تا به کمک این دستور عالی خوشمزه ترین مربای کیوی را در منزل تهیه فرمایید. با آموزش پخت مرحله به مرحله این مربای عالی و خوش طعم تا پایان همراه ما باشید.

آموزش پخت مربای کیوی خانگی خوشمزه :

کیوی میوه ایی خوش طعم و مفید است که به راحتی می توانید با آن مربای خوشمزه ایی تهیه نمایید. مربای کیوی علاوه بر طعم ترش و شیرین بی نظیری که دارد، با ظاهری زیبا و دلنشین می تواند زیبایی ویژه ایی به سفره صبحانه ببخشد. این مربای خوشمزه را می توانید با توجه به دستوری که در ادامه بیان می کنیم در منزل بپزید و از خوردن آن در کنار اعضا خانواده لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه مربای کیوی :

کیوی رسیده : یک کیلو

شکر : یک کیلو

وانیل : یک سوم قاشق چای خوری

آب: دو لیوان

زعفران یا رنگ خوراکی سبز: چند قطره

مربای خوشمزه با کیوی

طرز تهیه مربای کیوی خانگی :

ابتدا کیوی ها را شسته و پوست آنها را بگیرید و بعد آنها را به قطر یک سانتیمتر حلقه حلقه کنید و در صورت تمایل به ابعاد کوچکتر خرد کنید و داخل قابلمه لعابی یا استیل در سایز مناسب بریزید.

مربا کیوی درستهآموزش پخت مربا کیوی

نصف شکر را لا به لای کیوی ها بپاشید و به مدت سه ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان قابلمه را از یخچال خارج نمده و روی حرارت ملایم قرار دهید. آب را به آن اضافه نمایید و صبر کنید تا بجوشد. در این مرحله باقیمانده شکر را به آن اضافه نمایید. (در صورت تمایل می توانید بعد از اضافه نموده شکر، رنگ سبز یا زعفران را نیز اضافه کنید).

طرز تهیه مربا کیویمربای خوشمزه کیوی

صبر کنید تا مربای کیوی قوام پیدا کند، حدودا ۲۰ تا ۲۵ دقیقه زمان برای این کار کافی است. تا سرد شدن کامل مربا صبر کنید و بعد آن را داخل ظرف های مخصوص بکشید و در یخچال قرار دهید.

مربا کیوی خانگیمربا کیوی مجلسی

نکات مهم برای تهیه مربای کیوی :

در صورتی که تمایل دارید مربای شیرین تری داشته باشید می توانید مقدار شکر را یک و نیم برابر کنید.

تحت هیچ شرایطی از کیوی له شده استفاده نکنید، در اینصورت مربای شما تبدیل به مارمالاد می شود.

اضافه کردن مقداری آبلیمو به مربا، طعم دلنشین تری به آن می بخشد. در صورت دلخواه چند قطره آبلیمو به آن اضافه نمایید.

کیوی بعد از پخت تغییر رنگ می دهد، در صورت تمایل می توانید از مقدار کمی زعفران یا رنگ خوراکی سبز برای خوش رنگ شدن مربا استفاده نمایید.

مربای کیوی خانگینحوه پخت مربا با کیوی

با استفاده از دستور بالا می توانید مربای کیوی خوشمزه و خوش طعمی تهیه فرمایید و در کنار خانواده نوش جان کنید. پیشنهاد می کنیم از دیگر دستورهای آشپزی برای پخت مرباهای مختلف در بخش انواع مربا دیدن فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *