اسموتی موز
اسموتی موز

شاید کمتر کسی را بشناسید که موز از میوه‌های مورد علاقه‌اش نباشد. موز که یکی از میوه‌های گرمسیری محسوب می‌شود، سرشار از ترکیبات و عناصر مفید برای تندرستی است. موز را می‌توان با مواد دیگر ترکیب کرد و به عنوان یک میان‌وعده بی‌نظیر نوش جان کرد. یکی از این نوشیدنی‌ها اسموتی موز است.

 

امروز در آشپزخانه‌ی روزچین قصد داریم طرز تهیه یک اسموتی موز خوشمزه را با هم بررسی کنیم. بیایید در این مقاله ابتدا مهم‌ترین خواص موز را بررسی کنیم و بعد برویم سراغ آموزش این دسر محبوب و خواستنی.

خواص موز

اسموتی موز
موز یک غذای کامل است.

▫ میوه‌ای گرم و پر انرژی که ارزش غذائی آن برابر با گوشت است.
▫ فاقد چربی است.
▫ دارای ویتامین‌های B1 و B2 و C است.
▫ برای اشخاصی که تازه بستر بیماری را ترک کرده‌اند، بسیار مفید است.
▫ ویتامین‌های A و C موجود در موز به بهترین وجه برای جذب شدن در بدن آماده‌اند.
▫ موز یک غذای کامل است حتی برای بچه‌ها و اشخاصی که مبتلا به ناراحتی‌های هاضمه هستند.
▫ موز یک میوه‌ی نشاط آور است.

مواد معدنی و انرژی موجود در هر ۱۰۰ گرم موز عبارتست از آب، پروتئین، چربی، قند، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، ویتامین‌های B3 ،B2 ،B1 ،C و A

🍸 اسموتی موز

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز

▫ موز یخ‌زده: یک عدد
▫ بستنی وانیلی: دو اسکوپ
▫ شیر تازه: یک فنجان
▫ خامه زده شده: به مقدار لازم

 

طرز تهیه اسموتی موز

یک موز را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس آن را تکه تکه کنید و در مخلوط‌کن بریزید. دو اسکوپ بستنی وانیلی هم اضافه کنید. یک فنجان شیر تازه را به مواد قبلی بیفزایید. حال مخلوط‌کن را روشن کنید تا موادتان با هم کاملا ترکیب شوند و مخلوطی یکدست ایجاد شود.

به همین راحتی اسموتی شما آماده است. یادتان باشد که قبل از سرو کردن این نوشیدنی خوشمزه آن را تزیین کنید. می‌توانید برای این کار از خامه همزده و قطعات موز کمک بگیرید. البته مزه پسته و موز خیلی عالی است، که یک پیشنهاد شخصی است.

راستی، مقادیر گفته شده برای یک نفر است. اگر قصد دارید این نوشیدنی را در کنار دوست یا اعضای خانواده‌تان میل کنید، فراموش نکنید که مقادیر را بیشتر کنید.

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *