میگو

فتوچینی آلفردو با میگو غذایی بسیار آسان است. اگر می‌خواهید غذاهای دریایی را در رژیم غذایی خود و خانواده‌تان جای دهید، با آشپزخانه امروز سیماکوک همراه شوید و طرز تهیه این غذای هیجان‌انگیز را در کنار ما یاد بگیرید.

فتوچینی آلفردو با میگو

مواد لازم برای فتوچینی آلفردو با میگو

میگو

پاستای فتوچینی (پنه): ۳۴۰ گرم
میگوی پوست‌کنده و تمیز: ۴۵۰ گرم
روغن: یک قاشق غذاخوری
پیاز متوسط: یک عدد
کره: دو قاشق غذاخوری
سیر: یک حبه
خامۀ هم‌زدۀ غلیظ: دو فنجان
پنیر پارمزان: یک‌سوم فنجان
پاپریکا: به میزان لازم
فلفل سیاه: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
جعفری یا ریحان: برای طعم و تزئین: در صورت تمایل

طرز تهیه فتوچینی آلفردو با میگو

پاستای فتوچینی را طبق دستورالعمل روی بسته با آب‌جوش و نمک بپزید. یادتان باشد که آن را آبکش نکنید. این کار به غلیظ‌شدن سس پاستا کمک می‌کند. به میگوها نمک، پاپریکا و فلفل سیاه بزنید. یک تابه بزرگ را روی شعله متوسط بگذارید و یک قاشق روغن در آن بریزید. میگوها را در تابه بریزید و منتظر بمانید تا سرخ شوند. بعد از اینکه از سرخ‌شدن میگوها مطمئن شدید، آن‌ها را از درون تابه خارج کنید (هر طرف نیاز به یک تا دو دقیقه زمان برای سرخ‌شدن نیاز دارد).

 

نصف یک پیاز متوسط را خوب خرد کنید. کره‌ای را که از قبل آماده کرده‌اید درون تابه بیندازید تا ذوب شود، سپس پیاز خرد‌شده را درون تابه بریزید. پیازها باید نرم و طلایی شوند. در‌حالی‌که پیازها در حال سرخ‌شدن هستند، یک حبۀ سیر را خرد کرده و به آن اضافه کنید تا با پیازها سرخ شود. حال خامه را اضافه کرده و دو دقیقه آن را مخلوط کنید. سپس پنیر پارمزان را اضافه کرده و هم بزنید تا ذوب شود اجازه ندهید مواد بجوشند؛ زیرا پنیر از خامه جدا می‌شود. تابه را از روی حرارت بردارید یا شعله را خاموش کنید.

کمی پاپریکا و نمک اضافه کنید. پاستا را آبکشی کنید (آن را نشویید) و همراه میگو به سس اضافه کنید. برای تزئین می‌توانید از جعفری و ریحان استفاده کنید.

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش تغذیه سالم روزچین
نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *