سالاد سزار رژیمی با طعم سس ووستر

سالاد سزار یکی از سالادهای پرطرفدار و خوشمزه ایتالیایی است. غذاهای ایتالیایی طرفداران زیادی در کشورمان دارند. این سالاد با طعم خاص و عالی خود در فهرست غذای افراد زیادی جای گرفته است. امروز در روزچین سالاد سزار رژیمی یک غذای سالم را با هم درست خواهیم کرد.

 

سالاد سزار، توسط سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) از مهاجران جنگ جهانی اول به ایالت کالیفرنیا درست شد. تاریخچۀ این سالاد به ۱۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این سالاد خوشمزه در زمان خیلی کوتاهی تهیه می‌شود و یک غذای سریع است. می‌توانید این سالاد را به‌عنوان یک وعدۀ سبک و کم‌کالری استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد سزار رژیمی

سالاد ایتالیایی
سالاد سزار یکی از سالادهای خوشمزه ایتالیایی

مواد لازم

  • کاهو: یک عدد
  • نان تست: سه عدد
  • سس خردل: یک عدد
  • سس ورستر: یک قاشق سوپ‌خوری
  • روغن زیتون: ۸۰ میلی لیتر
  • زرده تخم‌مرغ: یک عدد
  • سیر: یک حبه
  • آب‌لیمو: آب گرفته‌شده از نصف لیمو
  • پنیر پارمیزان: به مقدار لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه

در شروع تهیه سالاد سزار ابتدا کنارۀ نان‌های تست را جدا کنید. قسمت‌های باقیمانده را به قطعات کوچک مکعبی تقسیم کنید. حالا این قطعات کوچک را داخل سینی فر که کمی روغن روی آن ریخته و چرب کرده‌اید، بریزید. روی تست‌ها کمی روغن زیتون و نمک اضافه کنید. حالا سینی را داخل فر در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. دقت کنید که تست‌ها زیاد سرخ نشوند. به‌محض اینکه مشاهده کردید که سرخ شدند، از فر خارج کنید. تا حاضر‌شدن تست‌ها ما هم سس سالاد را آماده کنیم.

سالاد سزار رژیمی
سالاد سزار تهیه شده از سینه مرغ

برای تهیه سس سالاد سزار در یک ظرف زردۀ تخم‌مرغ و سس خردل را ریخته و خوب هم بزنید. بعد از مخلوط‌شدن تخم‌مرغ و خردل، روغن زیتون را به مواد اضافه کنید. نکتۀ قابل‌توجه در این قسمت این است که حتماً روغن را کم‌کم به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. در آخر کمی از روغن زیتون را نگه داشته و بقیۀ مواد را اضافه کنید. سیر رنده‌شده را ریخته و هم بزنید. مقداری هم سس ورستر شایر (Worcestershire) داشتید. آن را هم اضافه کنید. این سس مخصوص برای غذاهای گوشتی بسیار مناسب است و یکی از مواد اصلی سالاد سزار نیز به شمار می‌رود. حالا این مواد را خوب هم بزنید. حالا آب‌لیمو را نیز کم‌کم به مواد اضافه کرده و در این حین مواد را هم می‌زنیم. با توجه به سلیقۀ خود می‌توانید مقدار آب‌لیمو را کم و زیاد کنید. در آخر نیز فلفل سیاه و نمک را در به مقدار لازم به مواد داخل ظرف اضافه می‌کنیم. دوباره هم می‌زنیم. سس سالاد سزار ما آماده است.

 

 

غذای گیاهی
سالاد سزار یک پیش غذای گیاهی سالم

نوبت می‌رسد به آماده‌کردن کاهوی سالاد سزار. برای این کار برگ‌های کاهو را خوب شسته و خشک کنید. بعد از خشک‌شدن برگ‌ها، آن‌ها را به تکه‌های کوچک برش داده و داخل ظرف می‌ریزیم. خشک‌بودن کاهو از چند جنبه دارای اهمیت است. یکی اینکه خیس‌بودن کاهو زیبایی سالاد سزار را از از بین برده و ظاهر آن را بد جلوه می‌دهد. دوم اینکه هنگام ترکیب با سس سالاد طعم سالاد را تغییر می‌دهد. در این لحظه تست‌های ما هم سرخ شدند و آماده برای استفاده هستند.

حالا برگ‌های کاهو را ابتدا داخل سس گذاشته و به سس آغشته می‌کنیم، سپس در ظرفی که می‌خواهیم سالاد سزار را در آن سرو کنیم می‌ریزیم. با این روش مطمئن می‌شوید که همه برگ‌های کاهو به سس آغشته شده‌اند. فقط برای رعایت بهداشت و تمیزی کار، بهتر است از دستکش استفاده کنید. حالا تست‌های سرخ شده را نیز بریزید. در آخر پنیر پارمیزان را اضافه کنید.

سالاد سزار ما آماده است. نوش جان.

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش تغذیه سالم

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *