قهوه داغ یکی از نوشیدنی های محبوب برخی از افراد است. قهوه انواع مختلفی دارد و روش های تهیه قهوه متفاوت است. با وجود خواص زیادی که برای قهوه ذکر شده است اما استفاده بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد. در این پست ۲ روش دم کردن قهوه را به همراه معرفی انواع قهوه ذکر خواهیم کرد.

انواع قهوه و نحوه دم کردن قهوه با ۵ روش

۱- قهوه اسپرسو

این قهوه را باید با قهوه ساز اسپرسو تهیه کرد. به این صورت که اسپرسو با عبور دادن آب نزدیک به نقطه جوش با فشار زیاد از میان پودر قهوه تهیه می شود. همه انوع قهوه ها را نیز می توان به این صورت تهیه کرد.

۲- کاپوچینو

دم کردن قهوه کاپوچینو

این قهوه با شیر تهیه می شود و بسیار خوشمزه است و به سادگی می توان آن را در خانه آماده کرد. برای تهیه این قهوه، ایتدا شیر را داغ کنید، مراقب باشید شیر نباید به جوش آید. سپس شیر را با همزن زده تا به اندازه دو برابر حجم شیر، کف کند. سپس شیر را در فنجان ها ریخته و به اندازه دلخواه ، مقداری قهوه آماده مانند نسکافه به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کتید. این روش طرز دم کردن قهوه کاپوچینو می باشد.

۳- قهوه ترک

قهوه ترک

برای تهیه قهوه ترک به پودر قهوه، شکر، آب یا شیر نیاز داریم. همچنین برای دم کردن قهوه ترک ، به قهوه جوش نیاز است. برای تهیه هر فنجان قهوه ترک، یک قاشق چای خوری سر پر پودر قهوه را با مقدار دلخواهی شکر درون قهوه جوش ریخته و به اندازه هر تعداد فنجان، آب سرد به آن اضافه کنید و با چنگال همه مواد را هم زنید تا خوب مخلوط شوند. سپس قهوه جوش را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و صبر می کنیم تا قهوه به آرامی بجوشد، سپس مشاهده خواهید کرد که قهوه شروع به کف کردن می کند، کف ها را به آرامی داخل فنجان بریزید. هنگامی که قهوه به جوش آمد و کف آن تا دهانه قهوه جوش بالا آمد، قهوه جوش را از روی حرارت برداشته و وقتی جوش آن کم شد، قهوه را به آرامی از کناره های فنجان، داخل فنجان ها بریزید تا کف آن از بین نرود. توجه کنید مدتی که قهوه جوش روی حرارت است آن را هم نزنید. همچنین هرچه حرارت کم باشد، قهوه طعم بهتری خواهد گرفت.

۴- قهوه تلخ

قهوه تلخ

این قهوه را می توان مشابه دیگر قهوه ها تهیه کرد. اما این قهوه هیچ ماده افزودنی مثل شیر و شکر و … ندارد. به همین دلیل کمی تلخ است.

۵ – قهوه فوری

دم کردن قهوه فوری

این قهوه به شیوه ایی متفاوت از قهوه های دیگر تهیه می شود. برخی این نوشیدنی را قهوه نمی دانند. در واقع این قهوه، پودری است که قابل حل شدن در آب و شیر می باشد و نیاز به دم کردن قهوه نیست. به همین دلیل این قهوه، طعمی متفاوت دارد.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *