شیرینی بهشتی یکی از بهترین شیرینی هایی است که اغلب در عید نوروز مورد استفاده قرار می گیرد، این شیرینی از انواع تنقلات خوشمزه و پر طرفدار است که در انواع طعم های مختلف نظیر زنجبیلی و دارچینی تهیه می شود، ما در این آموزش، طرز تهیه شیرینی بهشتی خوشمزه و ایده آل را به شما معرفی خواهیم کرد.

در آموزش های گذشته با طرز تهیه شیرینی های مختلفی همچون شیرینی لطیفه، شیرینی نان خامه ای و شیرینی شکلاتی آشنا شدیم در این آموزش شیرینی پزی آرگا نیز شما را با بهترین دستور پخت شیرینی بهشتی آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه شیرینی بهشتی

مواد اولیه:

  • آرد : ۴۰۰ گرم
  • پودر شکر : ۲۰۰ گرم
  • روغن جامد : ۲۰۰ گرم
  • کنجد : مقداری برای تزیین
  • سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
  • پودر پسته : مقداری برای تزیین
  • پودر هل : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی بهشتی :

ابتدا آرد را دو دفعه به وسیله الک ریز الک کنید

طرز تهیه شیرینی بهشتی

پودر شکر و روغن جامد را در ظرفی بریزید، با همزن برقی خوب هم بزنید،

طرز تهیه شیرینی بهشتی

پودر هل را به آن اضافه کرده، دوباره هم بزنید تا مواد یکنواختی به دست آید.

طرز تهیه شیرینی بهشتی

آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید، تا خمیر مناسبی به دست آید، خمیر آماده شده را می توانید دوبار چرخ کنید و در نایلون بریزید.

حدود سه ساعت درون یخچال بماند، در مرحله بعد طرز تهیه شیرینی بهشتی, سطحی را آرد بپاشید و خمیر را در روی آن باز کنید.

طرز تهیه شیرینی بهشتی

در این مرحله می توانید از پودر کاکائو و زعفران هم برای چند رنگ شدن شیرینی استفاده کنید، به این طریق که خمیر را به چند قسمت تقسیم کنید و در هر قسمت از یک رنگ استفاده کنید، خمیر را طوری که قطر آن یک سانتی متر شود پهن کنید، بعد با قالبی که از قبل تهیه کرده اید قالب بزنید، فر را که از قبل با درجه حرارت ۱۲۵ سانتیگراد گرم کرده اید سینی آن را بیرون آورید، و مواد قالب زده شده را بدون اینکه قالب را چرب کنید در روی آن بچینید، زیرا چرب کردن سینی باعث از هم پاشیدن این شیرینی می شود. روی آن ها را به وسیله برس سفیده تخم مرغ بزنید، و در صورت تمایل کنجد یا پودر پسته بریزید داخل فر قرار دهید ۱۵ دقیقه زمان لازم است تا شیرینی خوب بپزد. بعد از پخت شیرینی بهشتی، داغ داغ شیرینی را جدا نکنید بعد از اینکه سه ساعت مقداری سرد شد به مدت سه ساعت دیگر داخل یخچال قرار دهید، بعد از سینی جدا کنید، شیرینی بهشتی بسیار عالی و خوشمزه قابل سرو است.

طرز تهیه شیرینی

آماده کردن شیرینی بهشتی

تهیه شیرینی

در این مطلب طرز تهیه شیرینی بهشتی خوشمزه و ایده آل را شرح دادیم. امیدواریم این شیرینی خوشمزه را در آشپزخانه منزلتان تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *