نوشیدنی سرد ساده برای فصل تابستان که هوا بسیار گرم خیلی می چسبد و احساس خنک شدن به انسان میدهد. بسیاری از این نوشیدنی ها به شیوه صحیح و ساده تهیه و مصرف می‌شوند. و خواص بسیار مفیدی دارند برای مثال برخی از آنها تقویت کننده، آرام بخش و دسته ای نیز تاثیر درمانی دارد.

روش تهیه سه نوشیدنی سرد ساده و خوشمزه

طرز تهیه برخی از این نوشیدنی‌های گیاهی سالم و مفید که برای فصل گرم تابستان و پیشگیری از گرمازدگی نیز سودمند است، را در ادامه مشاهده می کنید:

۱٫ طرز تهیه شربت ریحان

برای تهیه این نوشیدنی مقداری آب و شکر را باهم مخلوط کنید و کمی بجوشانید تا شکر در آب حل شود و سپس بعد از سرد شدن آن را از صافی رد کرده تا آب قند یکدست به دست آید. برگ ریحان خرد شده را در آب قند مخلوط کنید و داخل ظرف درداری بریزید و به مدت یک ساعت در ظرف را ببندید. پس از گذشت یک ساعت مایع را صاف کنید و سپس در یخچال قرار دهید تا خنک و آماده نوشیدن شود.

ریحان خواص و فواید بسیاری دارد از جمله: آرامش دهنده ی اعصاب, نشاط آور,بهبود ورم کلیه, ترشحات زنانگی, درمان اسهال و…

نوشیدنی سرد ساده

۲٫ شربت لیمو و رزماری

یک لیوان شکر را با ۱/۵ قاشق غذاخوری رزماری خرد شده، یک عدد پوست لیموی خلال شده با مقداری دلخواه آب بجوشانید تا شکر به خوبی در آب حل شود. بعد از یک دقیقه جوشیدن، شربت را از روی گاز بردارید و بگذارید تا مایع به خوبی سرد شود و بعد آن را داخل یخچال قرار دهید و پس از چند روز نوشیدنی ابتکاری شما آماده مصرف خواهد بود.

گیاه رزماری به صورت خوراکی در درمان اضطراب، سردرد، میگرن، فشار خون، نفخ و بی اشتهایی و به صورت موضعی به عنوان مسکن موضعی در درمان دردهای عضلانی و بیماری های روماتیسمی استفاده می شود. همچنین به علت عطر و طعم مناسب در صنایع آرایشی ـ بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشیدنی سرد ساده لیمو

۳٫ شربت سکنجبین به همراه خیار

مواد لازم : شکر ۴ لیوان. سرکه انگور ۱/۲ لیوان. آب جوش ۳ لیوان. نعنا تازه ۵ شاخه

طرز تهیه : شکر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب و رنگ آن طلایی شود ( آب اضافه نکنید و شکر را هم نزنید، پس از ذوب شدن شکر قابلمه را به صورت دورانی تکان دهید تا شکر جابجا شود )، در این مرحله اب جوش را کم کم اضافه کنید.

شیره که به جوش امد شاخه های نعنا را اضافه کنید و پس از غلیظ شدن شربت شاخه های نعنا را از قابلمه در بیاورید و سرکه را اضافه نمایید.بعد از اینکه شیره چند جوش زد آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود و در آخر شربت را داخل شیشه بریزید. این شربت را میتوانید به دو صورت ساده و با خیار میل کنید.

نوشیدنی سرد ساده

طرز تهیه شربت سکنجبین ساده :

از شربت درست شده در قسمت قبل مقدار کمی را با آب مخلوط کنید و داخل لیوان بریزید سپس چند قطعه یخ شکل دار یا ساده اضافه کنید. برای تزئین می توانید از برگ نعنای تازه استفاده کنید. شربت آماده است نوش جان کنید.

طرز تهیه شربت سکنجبین و خیار :

دستور تهیه این نوشیدنی نیز همانند طرز تهیه شربت سکنجبین ساده است با این تفاوت که ۱ عدد خیار را رنده کنید و به این نوشیدنی اضافه نمایید سپس سرو کنید.

چند نمونه تزئین نوشیدنی سرد ساده

تزئین شربتنوشیدنی سرد ساده باحال

برای سرو نوشیدنی سرد ساده می توانیم از تزئینات متفاوت از جمله میوه متناسب با نوشیدنی یا از نی های تزئینی و یا از چتر و … استفاده کرد.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *