شیرینی شکلاتی آلمانی

شیرینی شکلاتی آلمانی، نوعی شیرینی خشک است که یک پایه اصلی تهیه آن پودر کاکائو است. این نوع شیرینی آلمانی را می‌توانید در مهمانی‌ها سرو کنید یا به عنوان عصرانه با چای نوش جان کنید. طرز تهیه شیرینی شکلاتی آلمانی بسیار ساده است. امروز در سیماکوک با ما همراه باشید و طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی شکلاتی آلمانی

شکر: یک پیمانه
آرد: دو پیمانه
گردوی آسیاب شده: یک پیمانه
کره: ۵۰ گرم
تخم مرغ: دو عدد
عصاره وانیل: دو قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: یک پیمانه
شکلات چیپسی: دو پیمانه
بکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری
مغز گردو: نصف پیمانه
نارگیل رنده شده: نصف پیمانه

روش تهیه شیرینی شکلاتی خوشمزه

برای تهیه این شیرینی خوشمزه شکلاتی، اول از همه فر را با ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید.

حالا به تهیه مایه شیرینی بپردازید. یک ظرف بزرگ بردارید و کره‌ها را درون آن بریزید. کره را مدتی در فضای اتاق قرار دهید تا ذوب شوند. در مرحله بعد شکر، گردوی آسیاب شده و تخم‌مرغ را اضافه کنید. مواد را حسابی با همزن، مخلوط کنید تا مایه یکنواختی به دست آید. مایه را کناری قرار دهید.

از طرف دیگر، در یک ظرف جداگانه مقداری آرد بریزید. حالا پودر کاکائو و بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید. حالا مخلوط کاکائویی را مطابق ویدئو مرحله به مرحله با مایه شیرینی مخلوط کنید و باز، هم بزنید. در این مرحله شکلات‌های چیپسی را اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را آن‌قدر هم بزنید که یکنواخت شود و آرد گلوله شده در آن نباشد. حالا نارگیل رنده شده و مغز گردو را اضافه کنید.

مخلوط شیرینی شکلاتی آلمانی در همین مرحله آماده است. در سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید. حالا مایه شیرینی را به کمک یک قاشق کف سینی بچینید. سینی حاوی شیرینی را برای سی دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید، بعد سینی را از فر خارج کرده و شیرینی‌ها را روی توری قرار دهید تا سرد شوند.

شیرینی شکلاتی آلمانی آماده سرو است. امیدواریم که از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. نوش جان

منبع: tastemade

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *