طرز تهیه حلوا

حلوا یکی از دسرهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که در مناسبت‌های خاص سرو می‌شود. این دسر خوشمزه انواع مختلفی دارد و به روش‌های مختلفی می‌توان آن را تهیه کرد. اما روشی که امروز در سیما کوک آموزش داده می‌شود، امتحان خودش را پس داده و معیار دقیقی دارد. در ادامه با ما همراه شوید و طرز تهیه حلوا، این شرینی فرشتگان را با فیلم آموزشی یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه حلوا

شکر: یک پیمانه
گلاب: نصف پیمانه
پودر هل: یک قاشق مربا‌خوری
زعفران دم شده: نصف پیمانه
آرد سفید: دو پیمانه
کره حیوانی: نصف فنجان
روغن مایع: نصف فنجان
دارچین: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوا سریع و خوشمزه

طرز تهیه حلوا بسیار آسان و ساده است و خیلی زمان نمی‌برد. برای تهیه این دسر خوشمزه، در ابتدای کار لازم است تا یک شهد درست کنید. برای تهیه این شهد، در یک ظرف، یک پیمانه شکر بریزید. بعد یک پیمانه آب به آن اضافه کنید. در مرحله بعد نصف پیمانه گلاب و یک قاشق مربا‌خوری پودر هل اضافه کنید. بعد زعفران دم‌شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر در آب حل شود. شهد حلوا آماده است. میزان شیرینی این شهد را می‌توانید بسته به ذائقه‌تان کم یا زیاد کنید.

حالا نوبت به بخش اصلی کار در طرز تهیه حلوا می‌رسد. یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود. آرد سفید الک شده را درون تابه بریزید و آن را مدام هم بزنید. در این مرحله باید مقداری صبوری به خرج دهید و حسابی آرد را هم بزنید تا تغییر رنگ بدهد. حدود ۳۰ دقیقه مطابق ویدئو این کار را انجام دهید.

یک دوم پیمانه کره حیوانی به آرد اضافه کنید و مجدد هم بزنید. حالا نوبت به روغن مایع می‌رسد. روغن را اضافه کرده و خوب هم بزنید. هم زدنتان باید ادامه پیدا کند تا مخلوط مقداری سفت شود. حالا به اندازه یک قاشق مربا‌خوری دارچین اضافه کنید و مجدد هم بزنید. این هم زدن‌های مداوم و بی وقفه، راز پخت یک حلوای خوب است که شل و وارفته نیست.

حالا شهدی که از قبل آماده کردید را مرحله به مرحله و مطابق ویدئو، به مواد اضافه کنید و باز هم بزنید. به قدری هم بزنید که از میزان سفتی که انتظارش را دارید مطمئن شوید. حلوای شما آماده سرو است. آن‌ را در ظرف دلخواه بریزید و تزئین کنید. نوش جان🙂

منبع : روزچین

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا
نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *