معمولاً بخش هیجان‌انگیز یک منوی غذا، دسر است. دسرها انواع و اقسام مختلفی دارند، اما فصل‌مشترک تمام آن‌ها شیرین‌بودنشان است. در یک دسته‌بندی کلی می‌توانیم دسرها را به دو نوع ایرانی و فرنگی تقسیم کنیم. از معروف‌ترین دسرهای ایرانی می‌توان به شله‌زرد، زولبیا، حلوا و شیربرنج اشاره کرد. امروز در سیماکوک قصد داریم طرز تهیۀ یک دسر فرنگی را به شما آموزش دهیم، دسری که ایرانی نیست، اما با ذائقۀ ایرانی سازگار است و طرفداران زیادی دارد. در ادامه با سیماکوک همراه باشید و طرز تهیۀ کاسترد کارامل را ببینید.

مواد لازم برای تهیۀ کاسترد کارامل

زردۀ تخم‌مرغ: نه عدد درشت
شکر سفید: دوسوم پیمانه
خامۀ غلیظ: دو پیمانه
نمک کوشر: نصف قاشق چای‌خوری
شیر: یک پیمانه
عصارۀ وانیل: یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیۀ دسر کاسترد کارامل

برای شروع، زرده‌های تخم‌مرغ را جدا کرده و در یک ظرف گود بریزید. از‌طرف‌دیگر شکر را درون یک قابلمه ریخته و مطابق ویدئو تحت حرارت ملایم قرار دهید. در این مرحله لازم نیست شکر را هم بزنید؛ زیرا بعد از مدتی شکر تغییر رنگ و حالت می‌دهد و به‌صورت یک مایع تیره‌رنگ در‌می‌آید. فقط کافی‌ست مطابق ویدئو قابلمه را تکان دهید. بعد از اینکه مایع یکدست و تیره‌رنگ شما حاضر شد، نوبت اضافه‌کردن خامۀ رقیق است. هم‌چنان حرارت را ملایم نگه داشته و خامه را اضافه کنید و هم‌زمان به کمک یک هم‌زن، مخلوط را به هم بزنید. در این مرحله دانه‌های شکر همان‌طور که در ویدئو می‌بینید، به هم می‌چسبند، اما شما به این مسئله توجه نکنید. آن‌قدر عمل هم‌زدن را ادامه دهید تا دانه‌ها دیگر به هم نچسبند. حالا شعله را خاموش کرده و مقداری نمک کوشر (دانه‌درشت) اضافه کنید. حالا به اندازۀ یک قاشق چای‌خوری عصارۀ وانیل اضافه کرده و مجدد هم بزنید. در این مرحله یک پیمانه شیر سرد اضافه کنید و همچنان هم بزنید.

 

از دست ندهید:  طرز تهیه دسر جدید بارِ لیمویی

مخلوط آماده‌شده را مرحله‌به‌مرحله به زرده‌های تخم‌مرغ اضافه کرده و به‌طور پیوسته هم بزنید. حالا مایع به‌دست‌آمده را درون قالب‌های سرامیکی بریزید. قالب های سرامیکی را مطابق ویدئو درون یک قالب بزرگ‌تر قرار داده و درون قالب بزرگ مقداری آب بریزید، به‌طوری‌که ارتفاع آب به‌اندازۀ نصف ازتفاع قالب‌های کوچک باشد. حالا قالب را برای ۴۵ دقیقه درون فر با حرارت ۱۸۰ درجۀ سانتیگراد قرار دهید.

کاسترد کارامل

بعد از اینکه قالب را یخچال بیرون آوردید، اجازه دهید تا سر شود. برای سرو می‌توانید قالب‌ها را درون بشقاب‌های کوچک برگردانده و مطابق سلیقه‌تان تزئین و سرو کنید. نوش جان!

منبع: Foodwishes

 

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *