کراکر پنیری

 

کراکر یا تُردک، نوعی فرآوردۀ غذایی ترد و شکننده است که نوع سادۀ آن را با نام بیسکوئیت تُرد می‌شناسیم. اما کراکرها انواع مختلفی دارند. کراکرها در سراسر دنیا شناخته‌شده هستند و طرفداران زیادی دارند. امروز در سیماکوک قصد داریم طرز تهیۀ کراکر پنیری را به شما آموزش دهیم. کراکر پنیری را می‌توانید به‌عنوان دسر برای منوی مهمانی یا به‌عنوان یک میان‌وعدۀ سالم برای بچه‌ها تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر با روزچین همراه باشید.

مواد لازم برای تهیۀ کراکر پنیری

کره: دو قاشق غذاخوری
پنیر چِدار رنده‌شده: سه‌چهارم فنجان
پنیر پارمسان رنده‌شده: یک‌سوم فنجان
پاپریکا: نصف قاشق چای‌خوری
فلفل قرمز: به میزان لازم
نمک: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
آرد چندمنظوره: نصف فنجان
آب سرد: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیۀ کراکر پنیری

برای تهیۀ یک کراکر پنیری خوشمزه، ظرفی بزرگ بردارید و کرۀ جامد را درون آن بیندازید. حالا پنیر چدار رنده‌شده را به کره اضافه کنید. پنیر پارمسان را خیلی ریز رنده کرده و به ظرف مواد مخلوط‌شده اضافه کنید. در مرحلۀ بعد، پاپریکا، فلفل قرمز و نمک را اضافه کنید. به کمک همزنِ دستی مواد را حسابی باهم مخلوط کنید تا به شکل خمیر یکنواخت درآید. حالا نوبت آرد است. آرد چندمنظوره را اضافه کرده و مواد را به کمک یک چنگال باهم مخلوط کنید.

 

در مرحلۀ بعد، به اندازۀ یک قاشق غذاخوری آب سرد به مخلوط اضافه کرده و با دست ورز دهید. عمل ورزدادن را آن‌قدر ادامه دهید تا مطابق ویدئو خمیر یکنواختی حاصل شود. روی خمیر را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه در همین حالت باقی بماند.

روی سطح کارتان آرد بپاشید. خمیر را روی سطح کار قرار داده و به کمک وردنه صاف کنید. حالا مطابق ویدئو خمیر را به صورت مربعی برش بزنید. برای اینکه کراکرها حسابی سوخاری شوند، سطح آن‌ها را با چنگال سوراخ‌سوراخ کنید.

کراکر پنیری

حالا کراکرها را به‌مدت ۱۵ دقیقه در فر با حرارت ۲۰۰ درجۀ سانتی‌گراد قرار دهید. کراکر پنیری خوشمزه شما آماده سِرو است. امیدواریم که از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

منبع: Foodwishes

 

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *