میان‌وعده خوشمزه
میان‌وعده خوشمزه

یک میان‌وعده خوشمزه در هر فصلی و حتی در هر لحظه‌ای که احساس گرسنگی کنید، می‌تواند شما را از گرسنگی نجات دهد. اگر این میان‌وعده خوشمزه هیجان‌انگیز هم باشد که چه بهتر. روزچین چند میان‌وعده خوشمزه و سریع و هیجان‌انگیز را به شما معرفی می‌کند با ما تا به انتها همراه باشید…

سه میان‌وعده خوشمزه

اگر دوست دارید امروز عصرانه‌ای متفاوت را در کنار عزیزان‌تان میل کنید زودتر باید دست به کار شوید و یکی از این سه میان‌وعده خوشمزه و هیجان‌انگیز را تهیه کنید.

💢 توپک موزی

مواد لازم برای توپک موزی

موز متوسط: یک عدد
بیسکویت پتی‌بور: ۲۰ عدد
گردوی نیم‌کوب شده: یک پیمانه
شیر: سه قاشق غذاخوری
پودر نارگیل: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه توپک موزی

برای تهیه این میان‌وعده خوشمزه ابتدا در یک کاسه موز رنده شده و بیسکویت خرد شده را بریزید. سپس گردوی نیم‌کوب شده را اضافه و خوب مخلوط کنید. اگر مخلوز ما سفت بود، کمی شیر به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

حالا مواد آماده را به تکه‌های کوچک تقسیم و با دست گرد کنید و به صورت گلوله دربیاورید. سپس در یک ظرف کوچک سه قاشق شیر بریزید. توپک‌ها را اول در شیر و سپس در پودر نارگیل بغلتانید و سپس در ظرف بچینید و برای نوش جان کردن سرو کنید.

بهتر است این میان‌وعده خوشمزه را در مقدار کم تهیه کرده و سریع مصرف کنید.

💢تارت پنیر

تارت پنیری

مواد لازم تارت پنیر

خمیر

کره: ۸۰ گرم
آرد: ۱۷۰ گرم
پودر قند: ۳۵ گرم
زرده تخم‌مرغ: دو عدد
شیر: یک‌دوم قاشق چای‌خوری

مواد اصلی تارت

پنیر خامه‌ای: ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه: ۵۰ گرم
پنیر چدار: ۶۰ گرم
شکر یخ‌زده: ۴۰ گرم
نشاسته ذرت: ۱۸ گرم
کره نمک زده: ۳۰ گرم
شیر: ۱۰۰ میلی‌لیتر
لیموناد: یک قاشق سوپ‌خوری
تخم‌مرغ: یک عدد
نمک: یک‌چهارم قاشق چایخوری
عصاره وانیل: یک‌چهارم قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه تارت پنیر

آماده‌سازی خمیر تارت

برای تهیه این میان‌وعده خوشمزه ابتدا آرد و پودر قند را با هم الک کنید. کره‌های سرد را به آرد اضافه و مخلوط کنید. سپس زرده‌های تخم‌مرغ را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید و با دست مواد را حسابی ورز دهید. شیر را اضافه کنید. سپس خمیر را در یک نایلون بپیچید. به مدت یک ساعت آن را در فریز قرار دهید.

آماده‌سازی مواد تارت

پنیر خامه‌ای، ماسکارپونه، چدار، شکر و شیر را در یک کاسه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. تا زمانی که مواد کاملا حل شوند آنها را هم بزنید. لیموناد، نمک و عصاره وانیل را به مواد اضافه و مخلوط کنید. حالا تخم‌مرغ را اضافه کنید. نشاسته ذرت را اضافه کنید و هم بزنید تا موادتان شبیه فرنی شوند.

خمیر تارت را از فریزر خارج کنید. قالب‌های تارت را کاملا چرب کنید. از خمیر گلوله‌هایی به اندازه‌ی ۲۵ گرم جدا کنید. خمیر را کاملا در قالب‌ها قرار دهید. با استفاده از یک چنگال کف قالب‌ها را سوراخ کنید. حالا خمیرها را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. دمای فر ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

بعد از ۱۵ دقیقه قالب‌ها را از فر خارج کنید و درون آنها را با موادی که از قبل آماده کرده‌اید پر کنید. روی تارت‌ها را زرده تخم‌مرغ بزنید. حالا دوباره قالب‌ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار دهید. دمای فر ۲۲۵ درجه سانتی‌گراد باشد.

💢 پودینگ موز

پودینگ موز، یک میان‌وعده خوشمزه
پودینگ موز، یک میان‌وعده خوشمزه

مواد لازم برای پودینگ موز

آرد برنج: سه قاشق غذاخوری
شیر: دو لیوان
قند: یک پیمانه
موز: یک عدد
پودر نارگیل: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه پودینگ موز

موز را رنده رنده کنید سپس همه‌ی مواد را با هم مخلوط می‌کنیم و به مدت پنج دقیقه هم می‌زنیم. مواد را روی حرارت قرار می‌دهیم وقتی که کمی سفت شد آن را از روی حرارت برمی‌داریم. پودینگ را در ظرفی می‌ریزیم و با موز تزئین می‌کنیم.

لحظه‌هایی خوشمزه و شاد برای شما آرزو داریم.😊

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *