طرز تهیه انواع اسنک

خوردن میان‌وعده در کنار خانواده و کسانی که دوستشان داریم یکی از دلچسب‌ترین لحظات زندگی است. یکی از این میان‌وعده‌ها اسنک است. اسنک معمولا به صورت میان‌وعده مصرف می‌شود. اسنک‌های خوشمزه را می‌توانید با عزیزان‌تان نوش جان کنید. امروز در روزچین به سراغ طرز تهیه انواع اسنک رفته‌ایم، تا به انتها مهمان آشپزخانه روزچین باشید.

طرز تهیه انواع اسنک: اسنک مرغ

استفاده از گوشت سفید گزینه‌ای عالی برای پخت و پز و تهیه انواع غذا با مرغ است. برای بسیاری از اسنک‌ها هم می‌توانیم از مرغ استفاده کنیم و ارزش غذایی این میان‌وعده را به مراتب بالا ببریم. با هم طرز تهیه اسنک با مرغ را بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای اسنک مرغ

▫ گوشت مرغ ریش‌ریش شده: یک فنجان
▫ نان تست: سه عدد
▫ خیار: یک عدد
▫ کاهو پیچ: دو برگ
▫ پنیر (دلخواه): یک ورقه
▫ گوجه‌فرنگی: چهار حلقه
▫ تخم‌مرغ: دو عدد
▫ سس مایونز: سه قاشق غذاخوری
▫ فلفل سیاه: یک‌چهارم قاشق چایخوری
▫ فلفل سفید: یک‌چهارم قاشق چایخوری
▫ فلفل قرمز: یک‌چهارم قاشق چایخوری
▫ نمک: یک‌چهارم قاشق چایخوری
▫ کره: دو قاشق غذاخوری
▫ روغن: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسنک مرغ

ابتدا در یک کاسه مرغ، کره، فلفل سیاه، فلفل سفید و نمک را با هم مخلوط کنید. حال در ظرفی دیگر تخم‌مرغ‌ها را بشکنید، به اندازه یک نوک انگشت نمک و فلفل قرمز به آن اضافه کنید. خوب با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری روغن را در تابه (ترجیحا تابه گریل) بریزید. تخم‌مرغ همزده را در آن بریزید. دو طرف آن باید پخته شود. بعد از پخت آن را کنار بگذارید.

لبه‌های نان تست را ببرید. یکی از نان‌ها را در تابه بگذارید تا کمی برشته شود. سپس روی آن یک لایه سس مایونز بمالید. مرغی را که از قبل آماده کرده‌اید، روی نان قرار دهید. خیارها را حلقه کنید و آنها را روی مرغ‌ها قرار دهید.

 

یک نان دیگر را به روش قبل برشته کنید. دوباره روی آن سس مایونز بمالید و روی آن قرار دهید. حالا کاهو و تخم‌مرغی را که نیمرو کرده‌اید، روی نان قرار دهید. ورقه‌ی پنیر را به چهار قسمت مثلثی برش دهید و روی بقیه‌ی مواد بگذارید. در انتها گوجه‌های حلقه شده را روی ساندویچ قرار دهید.

آخرین قطعه‌ی نان را برشته کنید، روی آن سس مایونز بمالید و روی باقی مواد قرار دهید. برای آماده شدن اسنک آن را در تابه قرار دهید تا کمی حرارت ببیند. اسنک شما آماده است.

راستی، به جای تابه (گریل) می‌توانید از ساندویچ‌ساز استفاده کنید.

 

طرز تهیه انواع اسنک: اسنک سبزیجات

طرز تهیه انواع اسنک
اسنک سبزیجات

مواد لازم برای اسنک سبزیجات

▫ سویا: یک پیمانه
▫ پیاز داغ: دو قاشق سوپخوری
▫ پیاز: یک عدد
▫ فلفل دلمه‌‌ای: یک عدد
▫ گوجه‌فرنگی متوسط: دو عدد
▫ خیارشور متوسط: سه عدد
▫ نان تست: یک بسته
▫ پنیر پیتزا: ۱۵۰ گرم
▫ سس گوجه‌فرنگی: به میزان لازم
▫ نمک، فلفل و روغن: به میزان لازم
▫ زردچوبه و آویشن از هر کدام: یک قاشق مرباخوری
▫ رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسنک سبزجات

ابتدا سویا را خیس کرده و دو بار آب آن را عوض می‌کنیم. بعد آن را مانند برنج در آب جوش ریخته و آبکش می‌کنیم. روی سویا آب سرد بریزید و با دست فشار دهید تا زردآب آن گرفته شود.

پیازداغ را با سویا درون تابه بریزید و با دو قاشق روغن تفت دهید. نمک، فلفل، زردچوبه و رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید. حالا سبزیجات را به صورت نگینی ریز خرد کرده، به همراه نیمی از پنیر به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

اطراف نان تست را درآورید، روی آن کمی سس گوجه‌فرنگی بمالید سپس مقداری پنیر و بعد به اندازه یکی دو قاشق از مواد آماده شده روی نان بریزید. روی مواد را صاف کرده کمی پنیر و آویشن پاشیده و نان بعدی را روی مواد قرار دهید. آن را درون ساندویچ‌ساز گذاشته تا تست شده و سبزیجات داخل آن بپزد.

در صورت تمایل می‌توانید از قارچ هم درون این اسنک استفاده کنید.

 

منبع :  برگرفته از وب سایت روزچین بخش تغذیه سالم روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *