اگه رفتید هندوانه ای خریدید که خیلی خوش رنگ و قرمز بود ولی شیرین نبود اصلا نگران نباشید میتونید خیلی راحت باهاش یک یخ در بهشت هندوانه خوشمزه درست کنید. هندوانه یک میوه ی عالی برای روزهای طولانی و گرم تابستونه که میتونید با اون انواع نوشیدنی و اسموتی رو تهیه کرده و به عنوان عصرونه نوش جان کنید. در این مطلب قصد دارم بهتون آموزش بدم که یک یخ در بهشت خوشمزه و خنک رو با هندوانه درست کنید و ازش لذت ببرید، و وقتایی که توی این گرمای شدید دلتون هوس بستنی کرد این دسر خوشمزه رو جایگزینش کنید.

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت هندوانه

  • یک پیمانه شکر
  • نصف پیمانه آب
  • هفت پیمانه هندوانه خرد شده، بدون هسته
  • یک قاشق سوپ خوری آبلیموی تازه
  • یک قاشق سوپ خوری ماء الشعیر یا آب گازدار ( در صورت تمایل)

مراحل تهیه یخ در بهشت هندوانه

در یک تابه کوچک، آب و شکر رو با هم ترکیب کنید و روی حرارت متوسط قرار بدید. صبر کنید تا جوش بیاد، اجازه بدید به مدت ۵ دقیقه جوش بخوره تا یک سیروپ رقیق داشته باشید. بعد حرارت رو خاموش کرده و سیروپ رو کنار بذارید تا خنک بشه.

مخلوط کردن آب و شکر و تهیه سیروپ

مخلوط کردن آب و شکر و تهیه سیروپ

هندوانه های خرد شده رو داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید. با دور تند مواد رو مخلوط کنید تا هندوانه ها کاملا پوره و یکدست بشن. بعد، یک قاشق آبلیموی تازه و در صورت تمایل ماء الشعیر بدون طعم و یا آب گاز دار رو هم اضافه کنید.

ریختن هندوانه های خرد شده در مخلوط کن

ریختن هندوانه های خرد شده در مخلوط کن

حالا سیروپ رو هم به مخلوط کن اضافه کنید و مجددا مخلوط کن رو روشن کنید تا کاملا با هم ترکیب بشن. با توجه به میزان شیرینی هندوانه میتونید میزان شکر رو کم یا زیاد کنید.

اضافه کردن سیروپ

اضافه کردن سیروپ

حالا یخ در بهشت رو داخل یک کاسه یا ظرف مناسب که بشه اون رو داخل فریزر قرار داد بریزید و با یک تکه سلفون روی اون رو بپوشونید. به مدت ۴ تا ۵ ساعت یا تا وقتی که یخ بزنه اون رو داخل فریزر قرار بدید.

ریختن مواد در ظرف مناسب و قرار دادن آن در فریزر

ریختن مواد در ظرف مناسب و قرار دادن آن در فریزر

یخ در بهشت رو از فریزر خارج کرده و با یک قاشق فلزی سعی کنید اونها رو هم بزنید. مجددا یخ در بهشت رو داخل مخلوط کن بریزید و به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط کن رو روشن کنید تا یخ در بهشت یخی و نرم داشته باشید.

مخلوط کردن مجدد یخ در بهشت

مخلوط کردن مجدد یخ در بهشت

یخ در بهشت رو داخل قالب فلزی بریزید و روی اون رو با فویل بپوشونید، به مدت ۳ ساعت دیگه اون رو داخل فریزر قرار بدید تا دوباره یخ بزنه.

ریختن یخ در بهشت در ظرف فلزی و قرار دادن در فریزر

ریختن یخ در بهشت در ظرف فلزی و قرار دادن در فریزر

حالا میتونید یخ در بهشت رو از فریزر خارج کرده، اسکوپ بزنید و نوش جان کنید. این یخ در بهشت هندوانه رو حداکثر به مدت ۲ ماه می تونید در فریزر نگهداری کنید.

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *