ژله ها از اون دسته دسر ها هستن که به دلیل آسونی و خوش رنگ لعاب بودنشون خیلی پر طرفدار هستن. مدتی پیش ژله بستی و ژله رولی رو آموزش دادم. در این مطلب طرز تهیه ژله خرده شیشه یا همون ژله موزاییکی رو قرار میدم که امیدوارم خوشتون بیاد.

برای دیدن آموزش ژله رنگین کمان به این لینک مراجعه بفرمایید.

ژله موزاییکی

ژله موزاییکی

نویسنده این مطلب: خانوم سوسن محمد هاشم عزیز

مواد لازم برای تهیه ژله خرده شیشه

  • پودر ژله در سه یا چهار رنگ مختلف (بلوبری، توت فرنگی، طالبی، پرتقال)
  • آب جوش یک لیوان برای هر ژله + سه چهارم لیوان آب سرد

برای ژله بستی برای ژله سفید زمینه

  • ۱ بسته ژله آلوئه ورا یا آناناس
  • بستنی ۱ لیوان

طرز تهیه ژله خرده شیشه

برای تهیه ژله موزاییکی یا همون خرده شیشه ابتدا باید ژله های رنگی رو تهیه کند. به این صورت که هر بسته ژله رو در یک لیوان آب جوش کاملا حل میکنیم. بعد ۳/۴ لیوان آب سرد بهش اضافه میکنیم. هر رنگ رو هم در قالب مستطیلی بریزید تا بتونید بهتر برش های زیبایی بزنید.

بعد از اینکه ژله ها خوب گرفتن از قالب جدا کرده و برش های یکی دو سانتی بزنید. برش ها اگر مرتب باشن در نهایت ژله زیبا تری خواهید داشت. بعد هم ژله های خرد شده رو در قالب مورد نظرتون بچینید. طوری که حدود ۱ سانت از سر قالب خالی بمونه.

ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله بستنی برای زمینه

برای زمینه باید ژله مات باشه. من ژله بستنی که در این مطلب آموزش دادم درست کردم. به این صورت که پودر ژله آناناس یا آلوئه ورا رو در یک لیوان آب جوش کاملا حل میکنیم. بعد میذاریم تا کمی خنک بشه و بعد بستنی که در دمای محیط نرم شده بهش اضافه میکنیم و کاملا مخلوط میکنیم.

ژله بستنی رو که آماده کردیم روی ژله های برش زده ای که قبلا در قالب چیدیم میریزیم. اونقدری که کاملا روی ژله ها رو بگیره. بعد هم یک تکون میدیم تا ژله بستنی به ته قالب هم بگیره. بعد هم میذاریم در یخچال کاملا ببنده. بعد هم از قالب خارج کرده و نوش جان کنید.

ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه

نکات نچسبیدن ژله به قالب

  • من از قالب سیلیکونی استفاده کردم. برای اطمینان از اینکه ژله لا به لای قالب نچسبه ابتدا قالبم رو خیس کردم. بعد هم انگشتم رو کمی چرب کردم و با انگشتم گوشه های قالب رو خیلی کم چرب کردم. به راحتی هم ژله از قالبم جدا شد.
  • برای قالب های فلزی هم باید در قالبتون آب بچرخونید و خالی کنید تا خیس بشه و بذارید توی فریزر تا یخ بزنه. بعد هم بیارید بیرون و ژله های برش زده رو در قالب بچینید. فقط ممکنه ژله های برش زده در همون لحظه چیدن به کف ظرف بچسبه. ولی نترسید. چون در انتها که خواستید ژله رو از قالب جدا کنید میبینید که نچسبیده.
ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه

نویسنده این مطلب: خانوم سوسن محمد هاشم عزیز

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *