نان لواش از انواع نان های ترد است که به آن نان تنوری نیز گفته می شود. در طرز تهیه نان لواش از آرد و آب و نمک و روغن و بیکینگ پودر استفاده می شود و شما می توانید این نان سالم و خوشمزه را در منزل به راحتی بپزید.

نان بربری و نان لواش و نان سنگک از انواع نان های پراستفاده هستند و اگر شما در پخت نان مهارت دارید بهتر است این نوع نان ها را بپزید و در وعده صبحانه و نهار و یا شام از آن ها استفاده کنید.

دستور تهیه نان لواش

مواد لازم

  • آرد : ۲ پیمانه
  • نمک : نوک قاشق چایخوری
  • آب : ۳/۴ پیمانه
  • روغن : چهار قاشق غذاخوری
  • بیکنیگ پودر : ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان لواش

برای پخت نان لواش ابتدا همه مواد خشک را با یکدیگر ترکیب کنید و وسط مواد خشک را گود کنید سپس آب ولرم را به مواد خشک به صورت آرام آرام اضافه کنید و همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر نان یکدستی بوجود آید توجه داشته باشید که خمیر نان لواش باید لطیف و نرم باشد اگر مقدار آرد زیاد باشد و مقدار آب نسبت به آرد کم باشد خمیر سفت می شود و نان های شما خشک می شود.
اگر خمیر نان چسبناک است آرد را به صورت آرام آرام به خمیر اضافه کنید تا چسبناکی خمیر از بین برود.
در مرحله بعدی طرز تهیه نان لواش بعد از آماده کردن خمیر روی خمیر را با کمک پارچه ای نم دار به مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید تا خمیر ورز آید و بعد از ۳۰ دقیقه از خمیر گلوله هایی به اندازه نارنگی بردارید و کنار بگذارید.
سطح کار را آرد پاشی کنید و با کمک وردنه گلوله های خمیر را باز کنید و خمیر نان لواش را کمک وردنه نازک کنید. در این مرحله از طرز تهیه نان لواش تابه تلفون و یا چدن را را روی حرارت گاز قرار دهید تا تابه داغ شود سپس خمیر را درون تابه بدون استفاده از روغن و روی حرارت متوسط شعه گاز بپزید اگر خمیر در هنگام پخت حباب های ریز و درشت نزد خمیر نان سفت است و بهتر است دیگر پخت نان را ادامه ندهید.
در مرحله آخر دستور تهیه نان لواش بعد از اینکه یک طرف خمیر قهوه ای شد و خال های قهوه ای رنگ به خودش گرفت طرف دیگر خمیر نان را برگردانید تا به خوبی پخته شود سپس نان های پخته شده را در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک شوند و نان ها را بعد از خنک شدن بلافاصله درون جا نونی قرار دهید تا خشک نشوند.

مراحل پخت نان لواش

اگر بعد از پخت، نان ها خشک بودند آن ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون جانونی قرار دهید تا به خوبی نرم شوند می توانید نان ها را همچننی درون پارچه و یا پلاستیک به مدت چند روز نگهداری کنید.

طرز تهیه نان لواش در خانه

در این مطلب با طرز تهیه نان لواش آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نان سالم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای پخت انواع نان کلیک کنید.

The post طرز تهیه نان لواش خانگی فوق العاده عالی با آموزش ساده appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *