باسلوق یا راحت الحلقوم  از انواع شیرینی و سوغات مخصوص مراغه و اراک و ملایر است و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل برای پذیرایی از مهمان ها تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.در طرز تهیه باسلوق میوه ای از نشاسته و شکر و آب و گلاب و پودر نارگیل و پودر ژله استفاده می شود. 

باسلوق و مسقطی با نشاسته از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار هستند و اگر شما به تهیه انواع شیرینی در منزل علاقه مند هستید بهتر است این نوع شیرینی های ساده را نیز برای مناسبت های خاص در منزل تهیه کنید.

روش تهیه باسلوق میوه ای در خانه

مواد لازم

  • شکر : ۱ لیوان
  • آب : ۱٫۵ لیوان
  • نشاسته : ۱٫۲ لیوان
  • گلاب : ۲٫۳ لیوان
  • پودر نارگیل : به مقدار لازم
  • پودر ژله با رنگ و طعم دلخواه : به مقدار لازم

طرز تهیه باسلوق میوه ای در منزل

در طرز تهیه باسلوق میوه ای ابتدا نشاسته را درون ۱٫۵ لیوان آب سرد حل کنید سپس پودر ژله و شکر و گلاب را به نشاسته حل شده اضافه کنید.

اضافه کردن شکر و گلاب به پودر ژله

همه این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

مایه شیرینی باسلوق میوه ای

مواد مخلوط شده را روی حرارت شعله گاز قرار دهید تا محلول نشاسته قل بزند و سفت شود.

روش تهیه باسلوق میوه ایباسلوق میوه ای دستور تهیه باسلوق میوه ای
مایه شیرینی باسلوق را درون یک سینی به ضخامت ۱٫۵ سانت بریزید سپس سینی حاوی مایه شیرینی را درون یخچال به مدت دو تا سه ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده سینی را از درون یخچال بیرون آورید و با کمک چاقو برش بزنید سپس مایه شیرینی را قالب بزنید و درون پودر نارگیل بغلطانید و در ظرف مناسبی برای سرو بچینید.

قالب زدن باسلوق میوه ای

طرز تهیه باسلوق میوه ای

نکات طلایی برای تهیه شیرینی باسلوق

  1. بهترین طعم ژله برای تهیه باسلوق میوه ای ژله لیمو و یا ژله پرتقال است.
  2. اگر تمایل دارید باسلوق میوه ای رنگ بی نظیری داشته باشد بهتر است از ژله توت فرنگی برای تهیه باسلوق میوه ای استفاده کنید.
  3. می توانید باسلوق میوه ای را به صورت گرد شکل دهید و وسط باسلوق گردو و یا ۱٫۲ انجیر و … قرار دهید.
  4. در طرز تهیه باسلوق می توانید از پودر ژله با رنگ و طعم دلخواه استفاده کنید و مواد لازم برای تهیه این شیرینی را نصف کنید و با رنگ های مختلف پودر ژله ترکیب کنید و به این ترتیب باسلوق های میوه با رنگ های مختلفی را تهیه کنید.
  5. اگر تمایل دارید طعم پودر ژله را به خوبی حس کنید بهتر است گلاب را از دستور تهیه باسلوق میوه ای حذف کنید.
  6. برای گرد کردن باسلوق میوه ای نیازی به زیاد ماندن مایه شیرینی درون یخچال نیست کافی است مایه شیرینی را به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده کف دست های خود را خیس کنید سپس مایه شیرینی باسلوق را به شکل گرد در آورید.

باسلوق میوه ای خوش طعم

در این مطلب طرز تهیه باسلوق میوه ای را به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم که امیدواریم از تهیه این شیرینی خوش طعم و محبوب در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

The post با این دستور ساده، باسلوق های میوه ای فوق العاده خوشمزه درست کنید appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *