شاید برای شما هم پیش آمده که تماسی از آشنایان داشته‌اید و گفته‌اند که برای ناهار یا شام به منزل شما تشریف می‌آورند! به احتمال زیاد شما هم استرس گرفته‌اید که در این مدت زمان کم چه چیزی درست کنید! روزچین امروز یک غذای سریع و خوشمزه را برای شما آماده کرده است. با آشپزخانه روزچین همراه باشید.

در این غذای سریع و خوشمزه سعی کنید از سبزیجات استفاده کنید تا در زمان کوتاهی غذای شما حاضر شود. غذاهای مرغی یا دیگر گوشت‌ها کمی زمان‌بر هستند. پس سبزیجات بهترین گزینه هستند. استفاده از سبزیجات که منبع کاملی از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند یک گزینۀ مناسب برای تهیه یک غذای فوری و در‌عین‌حال خوشمزه و مقوی است. سبزیجات به دلیل پخت سریع مشکل کمبود زمان شما را حل می‌کند.

غذای سریع و خوشمزه برای دورهمی‌ها

سبزیجات معطر
استفاده از سبزیجات معطر و خوشمزه

یکی از محبوب‌ترین ایده‌های آشپزی، تهیه یک فهرست از غذاهای سریع و خوشمزه است. این فهرست در مواقعی که مهمان سرزده دارید، یا حال‌و‌حوصلۀ آشپزی ندارید، به شما کمک می‌کند تا در مدت کم یک غذای خوشمزه و سالم تهیه کرده و میل کنید. برای بسیاری پیش می‌آید که کسی در خانه نیست تا غذا درست کند، یا مأموریت‌های کاری رفته‌اید یا دانشجو هستید و در خوابگاه می‌مانید و مسائل دیگر… .
همۀ این‌ها گزینه‌هایی هستند که ما را به سمت کار زیاد و خستگی سوق می‌دهند. غذاهای سریع در این مواقع به داد شما خواهند رسید. غذای سریع به ما فرصت در کنار هم بودن و لذت‌بردن از دورهمی‌های دوستانه را می‌دهد. البته این مهمانی‌ها، احتیاج به غذا و خوردنی‌های خوشمزه هم دارد که از خوردنش لذت ببریم. پس غذای خوشمزه پیشنهادی روزچین را امتحان کنید.

طریقۀ پخت شاک شوکا

سبزیجات و رژیم
وجود سبزیجات در منوی غذایی باعث افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن می‌شود

نکته: قبل از اینکه بادمجان‌ها را سرخ کنید، آن‌ها را به مدت نیم‌ساعت در آب نمک نگه دارید. بعد از برداشتن، آب آن را گرفته سپس سرخ کنید.

مواد لازم

غذاهای ترکیه
مواد لازم برای تهیه شاک شوکا
  • بادمجان مکعبی خرد‌شده: به مقدار لازم
  • گوجه‌فرنگی: شش عدد متوسط
  • فلفل سبز: هفت تا هشت عدد خرد‌شده
  • سیر: شش حبه
  • سرکه: دو قاشق غذاخوری
  • نمک و شکر: به مقدار لازم
  • روغن زیتون

طرز تهیه

پخت سبزیجات
سبزیجات نیاز به زمان کمتری برای پخت دارند

بادمجان مکعب را داخل روغن زیاد که داغ شده است، سرخ کنید. شما می‌توانید برای این کار از روغن زیتون یا روغن آفتابگردان استفاده کنید. مواظب باشید بادمجان‌ها زیادی سرخ نشوند. بعد از سرخ‌کردن، روغن اضافه را برداشته و با کمی روغن، فلفل سبزهای خرد‌شده را نیم‌پز کنید. در ظرف دیگری گوجه‌فرنگی‌ها را رنده کرده و با سیر رنده یا له‌شده مخلوط کنید. سس آماده‌شده را روی فلفل سبزها اضافه کنید. نمک و شکر را نیز در این مرحله به ترکیب اضافه کنید. حالا صبر کنید تا آب گوجه‌ها گرفته شود. بعد از گرفته‌شدن آب اضافه، سرکه و بادمجان‌های سرخ شده را بریزید. اجازه دهید تا مواد حدود پنج دقیقه خوب با هم ترکیب شده و طعم همدیگر را بگیرند. در شاک شوکای اصلی سس گوجه‌فرنگی را داخل مواد ریخته و می‌پزند. اگر سس را روی مواد به‌صورت تزئینی اضافه کنید، شاک شوکا سرخ شده خواهد شد. شما می‌توانید برای تزئین آن از جعفری ریز خرد‌شده استفاده کنید. شاک شوکا ما آماده است. نوش جان.

و در پایان…

غذاهای گوشتی
ترکیب گوشت و سبزیجات یک غذای بسیار لذیذ و کامل

اکثر غذاهای بیرون و حاضری مثل انواع ساندویچ و فست فود، ناسالم هستند. حاضر‌کردن شام به‌خودی‌خود وقت‌گیر است، حالا فکر کنید چیزی تهیه کنید که سالم هم باشد. پس همیشه برای این روزهای خسته و مهمان سرزده یک منوی غذای ساده داشته باشید.

ویدئوی زیر کمک شایانی به شما برای تهیه این غذای سالم می‌کند.
نوش جان

نوشته یک غذای خوشمزه برای مهمان‌های سرزده! اولین بار در مجله آنلاین روزچین. پدیدار شد.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *