پیتزاها از نظر طعم در انواع مختلفی مانند پیتزا سبزیجات، پیتزا پپرونی، پیتزا گوشت و قارچ و… تهیه می شوند. این غذا از نظر شکل نیز به صورت های مینی پیتزا، پیتزا قیفی و… تهیه می شود. بهتر است برای تهیه این غذای خوشمزه سبک خانگی را امتحان کنید. در طرز تهیه مینی پیتزا همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • خمیر مایه: یک قاشق غذاخوری
  • آرد: ۲ لیوان
  • روغن: یک دوم لیوان
  • نمک: یک قاشق غذاخوری
  • آب: به میزان لازم
  • شیر خشک نیدو: ۴ قاشق غذاخوری
  • شکر: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه مینی پیتزا

برای تهیه خمیر پیتزا خانگی ابتدا شیر خشک، شکر، خمیر مایه، نمک و روغن را با هم مخلوط کرده و هم بزنید. آن گاه ۲ لیوان آب را به مواد اضافه کرده و آرد را آرام آرام به مواد اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. خمیر آماده شده را با دست ورز دهید. این ورز دادن خمیر به صافی و یکدستی آن کمک می کند. به مدت ۲ ساعت خمیر را در جای گرمی قرار دهید تا ور بیاید و حجم آن به طور تقریبی ۲ برابر شود.

خمیر پیتزا حالا می توانید کمی از خمیر را برداشته و آن را با وردنه صاف کنید. به صورت دایره های کوچک قالب بزنید. در ادامه این دایره های کوچک را از مواد پیتزا پر کنید.

ریختن سس روی خمیر پیتزا

روی این دایره های کوچک را پنیر پیتزا رنده شده بریزید.

اضافه کردن پنیر پیتزا

قالب را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در فری که از قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کرده اید، قرار دهید تا نان پیتزا بپزد و روی پیتزا طلایی شود.

روش تهیه مینی پیتزا

مواد لازم مینی پیتزا

قارچ: یک دوم لیوان
زیتون خرد شده: به میزان کم
سس پیتزا: ۴ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا رنده شده: به میزان لازم
نمک و فلفل: به میزان لازم
کنسرو ذرت: یک دوم لیوان
فلفل دلمه: ۲ عدد

طرز تهیه مواد داخل پیتزا

فلفل دلمه، قارچ، زیتون و پیاز را به صورت ریز خرد کرده و در روغن زیتون تفت دهید. در مرحله بعدی طرز تهیه مینی پیتزا, کنسرو ذرت را به باقی مواد اضافه کنید. سس پیتزا را به همراه ادویه به مواد اضافه کرده و مواد را با حرارت ملایم هم بزنید.

طرز تهیه مینی پیتزا

امیدواریم طرز تهیه مینی پیتزا مورد توجه شما علاقه مندان به آشپزی قرار گرفته باشد و این پیتزا را برای یک بار هم که شده امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. شما عزیزان می توانید در لینک انواع پیتزا ما را در سایت دنبال بفرمایید.

The post طرز تهیه مینی پیتزا فوق العاده عالی در آشپزخانه منزلتان appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *