مرغ زعفرانی غذایی بی نظیر و با طعم متفاوت است که بسیار پرطرفدار می باشد شما می توانید این غذای خوشمزه را با صرف مدت زمان کوتاهی تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه مرغ زعفرانی را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

با مرغ می توانید غذا های متنوع و خوشمزه ای نظیر مرغ کنتاکی و مرغ مجلسی و مرغ زعفرانی و …. را تهیه کنید این غذا های متفاوت می توانند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها نیز باشند. دستور پخت مرغ زعفرانی را با روشی متفاوت در این مطلب ملاحظه می کنید.

مرغ زعفرانی خوشمزه

مواد لازم

مرغ : ۲ قطعه
زعفران دم کرده : ۴ قاشق سوپ خوری
نمک : به میزان لازم
کره ذوب شده : ۱ قاشق سوپ خوری
فلفل سیاه : به میزان لازم
آبلیمو : ۱ قاشق سوپ خوری
آب پیاز : ۲ قاشق غذا خوری
پودر سیر : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه مرغ زعفرانی

در مرحله اول طرز تهیه مرغ زعفرانی ابتدا مرغ ها را تمیز کنید و بشویید و سپس آن ها را کاملا خشک نمایید. در درون تابه ای نچسب و با اندازه مناسب کره را قرار دهید و سپس تابه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید می توانید زیر تابه شعله پخش کن نیز قرار دهید به هر کدام از قطعه های مرغ پودر سیر و نمک و فلفل بزنید و آن ها را بر روی کره در درون تابه قرار دهید و شعله گاز را بیشتر کنید تا مرغ ها آب بیندازند و سپس شعله را کم کنید و زعفران آب کرده و آب پیاز را به مرغ ها اضافه کنید و به مدت ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا مرع ها با حرارت متوسط پخته شوند در این مدت درب تابه را نیز بگذارید و مرغ ها را هر چند دقیقه یک بار زیر و رو کنید تا همه سطح آن ها زعفرانی شود.

قرار دادن قطعه های مرغ در کره

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آبلیمو را نیز به مرغ اضافه کنید و سپس درب ظرف را باز بگذارید و بعد از ۵ دقیقه زیر شعله گاز را خاموش کنید و مرغ را برای سرو در درون ظرف مناسبی بکشید.

مرغ زعفرانی آماده سرو

نکات طلایی پخت بهتر مرغ زعفرانی

می توانید مقدار کمی زردچوبه نیز به مرغ اضافه کنید.
مقدار زعفران را در صورت تمایل می توانید بیشتر کنید که بستگی به ذائقه خودتان دارد.
برای خوش طعم کردن این غذای خوشمزه بهتر است آب پیاز را اضافه کنید.
مرغ زعفرانی را هم می توانید در درون فر بپزید تا برشته و مغز پخت شود.

طرز تهیه مرغ زعفرانی خوشمزه

بعد از آماده شدن مرغ می توانید آن را با کمک روش های تزیین مرغ به زیبایی تزیین کنید و سپس برای سرو مرغ زعفرانی را بر روی سفره قرار دهید. امیدواریم از طرز تهیه مرغ زعفرانی در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش غذا های متنوع با مرغ به بخش انواع غذا با مرغ مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *