قیمه بادمجان غذای سنتی ایرانی است که بسیار مقوی و خوش طعم است. پخت خورش قیمه و بادمجان در منزل به راحتی امکان پذیر است. در ادامه با روش طبخ خورش قیمه بادمجان آشنا خواهیم شد.

یکی از انواع خورش های معروف در آشپزی ایرانی قیمه بادمجان است که برای طرز تهیه آن از بادمجان و گوجه فرنگی و لپه و گوشت قرمز استفاده می شود. این خورش را با مرغ و بادمجان هم می توانید طبخ کنید.

روش طبخ قیمه بادمجان

مواد لازم

گوشت گوسفند: ۱ کیلو
لپه : یک پیمانه
بادمجان : ۸ عدد
روغن مایع : به مقدار لازم
گوجه فرنگی ۱۰ عدد
رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذاخوری
غوره : به مقدار لازم
دارچین و نمک : به مقدار لازم
فلفل و زردچوبه : به مقدار لازم
پیاز : ۱ عدد

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان

برای طبخ خورش قیمه بادمجان ابتدا بادمجان ها را پوست بکنید و برش دهید.

برش دادن بادمجان ها

سپس آن ها را به مدت ۱ ساعت در آب نمک بخوابانید بعد از مدت زمان ذکر شده بادمجان ها را از محلول آب و نمک خارج کنید و آن ها را به خوبی بشویید و در یک صافی قرار دهید تا آب آن ها گرفته شود.

گرفتن آب بادمجان ها با صافی

پس از خشک شدن بادمجان ها آن ها را در تابه با مقداری روغن سرخ کنید.

تفت دادن بادمجان ها
در قابلمه ای مناسب پیاز را سرخ کنید و بعد از اینکه رنگ پیاز طلایی شد گوشت گوسفند را به پیاز اضافه کنید و مقداری فلفل و زردچوبه به گوشت اضافه کنید تا بوی گوشت گرفته شود.

تفت دادن گوشت با پیاز

سپس مقداری آب به همراه ۵ عدد گوجه فرنگی را رنده شده به گوشت اضافه کنید زیر شعله گاز را زیاد کنید تا آب خورش به دمای جوش برسد سپس حرارت گاز را کم کنید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت به خوبی پخته شود. در قابلمه ای جداگانه لپه را بپزید و بعد از این که گوشت پخته شد لپه پخته شده را به گوشت اضافه کنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خورش کمی لعاب بیندازد.

خورشت قیمه بادمجان
در مرحله بعدی طرز تهیه خورش قیمه بادمجان بعد از اینکه خورش پخته شد رب را در مقداری روغت نفت دهید تا طعم خامی آن از بین برود سپس مقداری دارچین و نمک به رب اضافه کنید و رب را به خورش اضافه کنید.

تفت دادن رب

سپس بادمجان و گوجه را به صورت مرتب روی خورش قیمه بادمجان بچینید و در آخر مقداری غوره به خورش اضافه کنید. ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا بادمجان و گوجه پخته شوند.

خورشت قیمه بادمجان پخته شده

روش طبخ قیمه بادمجان

اگر ترجیح می دهید تا بادمجان و گوجه در خورش پخته نشوند آن ها را در تابه ای جداگانه با مقداری زردچوبه و فلفل بپزید سپس در ظرف سرو بادمجان و گوجه را با خورش مخلوط کنید. می توانید خورش قیمه بادمجان را با پلو و هر نوع نوشیدنی دلخواه میل کنید. برای مشاهده آموزش طبخ انواع خورشت کلیک کنید. نوش جان

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *