طرز تهیه شیرینی حلقه ای در منزل به راحتی امکان پذیر است و بهتر است که همراهان علاقه مند به پخت شیرینی در منزل از پخت این شیرینی غافل نشوند. این شیرینی خوشمزه، از مواد اصلی آرد، تخم مرغ، ماست و جوش شیرین تهیه می شود.

طرز تهیه شیرینی حلقه ای

شیرینی گل مینا، شیرینی آلمانی و شیرینی بهشتی از جمله شیرینی های خوشمزه ای هستند، که افراد با سلیقه خاص خودشان آن ها را برای اعیاد مختلف تهیه می کنند.

مواد لازم :

  • آرد : ۴ پیمانه
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • شکر : ۱ پیمانه
  • ماست : ۱ پیمانه
  • نمک : به میزان لازم
  • روغن مایع : ۱/۲ پیمانه
  • جوش شیرین : ۱/۲ پیمانه
  • بکینگ پودر : ۲ قاشق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی حلقه ای :

ابتدا شکر و تخم مرغ را در ظرفی ریخته و به وسیله همزن هم بزنید تا تخم مرغ کرم رنگ شود، روغن مایع را به مواد اضافه کرده، کاملا هم بزنید تا مواد یک دستی به وجود آید، در مرحله بعد ماست را در ظرفی ریخته جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک را به آن اضافه کرده، هم بزنید تا ماست کاملا حالت جوش پیدا کند، ماست را کم کم به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا مایع یک دستی به وجود آید. سپس آرد را کم کم به مایع آماده شده اضافه و هم بزنید،باید خمیر چسبندگی داشته باشد،

درست کردن شیرینی حلقه ای

اکنون خمیر را درون یخچال قرار دهید به مدت ۲ ساعت.

طرز تهیه شیرینی حلقه ای

خمیر را از یخچال بیرون آورید و آن را روی میز یا تخته قرار دهید، با وردنه پهن کنید،

آماده کردن شیرینی حلقه ای

طرز تهیه شیرینی حلقه ای

در طرز تهیه شیرینی حلقه ای نیاز به ۲ قالب بزرگتر و کوچکتر دارید، قالب ها را به آرد آغشته کرده تا خمیر به آن نچسبد، ابتدا با قالب بزرگتر قالب بزنید سپس داخل هر دایره را با قالب کوچکتر خالی کنید تا به شکل حلقه در آید. و یا می توانید برای زیبا تر شدن شیرینی از قالب ستاره استفاده نمایید.

درست کردن شیرینی

طرز تهیه شیرینی حلقه ای

تابه ای بردارید، مقداری روغن درون آن بریزید، روغن زیاد داغ نشود، شیرینی را درون تابه قرار دهید تا پف کند و تغییر رنگ دهد، زمانی که شیرینی حلقه ای قهوه ای شد و پف کرد از تابه بیرون آورید و درون آبکش قرار دهید،

پخت شیرینی حلقه ای

طرز تهیه شیرینی حلقه ای

به این طریق روغن اضافی آن گرفته می شود، پودر قند را درون ظرفی بریزید و شیرینی حلقه ای را درون آن بغلطانید و درون ظرف مورد نظر بچینید. می توانید برای تزیین این شیرینی خوش طعم از انواع مغز ها نیز استفاده نمایید.

طرز تهیه شیرینی حلقه ای

طرز تهیه شیرینی حلقه ای

مواد لازم برای کلات روی شیرینی:

  • شکلات تخته ای : ۱ عدد
  • آب : ۱ قاشق سوپخوری
  • روغن مایع : ۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه شکلات روی شیرینی :

ابتدا شکلات تخته ای را با آب و روغن مایع مخلوط و در روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا این سه مواد با هم حل شوند، سپس شکلات آماده شده را در روی شیرینی بریزید.

درست کردن شیذرینی حلقه ای

در این مطلب دستور پخت شیرینی حلقه ای بسیار خوشمزه و ایده آل را برای شما همراهان گرامی ارائه دادیم، امیدواریم این شیرینی خوشمزه را تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *