طرز تهیه مسقطی با نشاسته بسیار ساده و راحت است، این شیرینی دارای طعم بسیار فوق العاده ای است، که از مواد اولیه گردو، پودر نارگیل، نشاسته و شکر تشکیل شده است، می توانید این شیرینی خوش طعم را برای چند روز در ظرف در بسته درون یخچال نگه داری کنید.

درست کردن مسقطی

طرز تهیه مسقطی در منزل می تواند جذابیت فراوانی برای علاقه مندان به هنر آشپزی داشته باشد. از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم دیگر مه می توانتد گزینه مناسبی برای پخت در منزل باشند شیرینی باسلوق و شیرینی لوز می باشند، که در روزهای گذشته شما را با طرز تهیه آن ها آشنا کرده ایم.

مواد لازم:

  • گردو : ۱ پیمانه
  • شکر : ۱/۵ پیمانه
  • گلاب : ۳ پیمانه
  • کره : ۱۵ گرم
  • پودر نارگیل : ۱ پیمانه
  • نشاسته : ۱ پیمانه

طرز تهیه مسقطی با نشاسته :

ابتدا یک پیمانه گلاب را درون ظرفی ریخته و نشاسته را به آن اضافه کرده هم بزنید تا نشاسته درون گلاب حل شود، نشاسته را صاف کرده تا کاملا یک دست شود، در مرحله بعد دو پیمانه گلاب را نیز اضافه نمایید و در روی شعله کم قرار دهید، تا بوی خامی آن کاملا از بین برود، و سفت شود.

طرز تهیه مسقطی نشاسته

زمانی که نشاسته خوب سفت شد شکر را به آن اضافه کرده هم بزنید سپس مقداری کره به آن اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد جا بیفتد.طرز تهیه مسقطی

مواد مسقطی را از روی شعله برداشته پلاستیک فریزر را پهن کرده مواد آماده شده داغ را برروی آن بریزید به قطر تقریبی نیم سانتی متر گردو را وسط آن ریخته و خمیر به دست آمده را لوله کنید، در مرحله بعد طرز تهیه مسقطی با نشاسته, پلاستیک را باز کرده و با پودر نارگیل روی آن را پوشش دهید، سپس آن را با پلاستیک فریزر بپوشانید و برای مدت چهار ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا سرد و بسته شود، اکنون مسقطی شما آماده است آن را برش بزنید و در ظرف بچینید.

طرز تهیه مسقطی نشاسته

طرز تهیه مسقطی نشاسته

شما همراهان گرامی می توانید مسقطی را به روش دیگری نیز برش بزنید، دو عدد پلاستیک فریزر را درون هم قرار دهید، نوک آن را به شکل قیف برش بزنید، و مواد مسقطی را داخل آن ریخته و به صورت تکه تکه درون ظرف نارگیل قرار دهید، و سطح آن را با پودر نارگیل بپوشانید و روی آن را گردو قرار دهید. و می توانید برای چند رنگ شدن آن از کاکائو و زعفران نیز استفاده کنید.

طرز تهیه مسقطی نشاسته

طرز تهیه مسقطی با نشاسته

آماده کردن مسقطی

تهیه مسقطی با نشاسته

در این مطلب دستور تهیه مسقطی نشاسته در منزل را مشاهده کردید که امیدواریم از تهیه این شیرینی خوشمزه و خوش طعم نهایت لذت را برده باشید، نوش جان.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *