یکی از خاصیت های بیسکویت ماندگاری بالای آن است، بیسکویت به خاطر قطر کم و خشک بودن آن باعث کپک زدگی و فساد زود رس نمی شود، بیسکویت از موادی مانند آرد، کره، تخم مرغ و افزودنی های دیگر تهیه می شود. طرز تهیه بیسکویت ساده و خانگی بسیار راحت است. این بیسکویت خوشمزه را تهیه و از خوردن آن در کنار افراد خانواده لذت ببرید.

طرز تهیه بیسکویت ساده

شما همراهان گرامی می توانید به راحتی با مواد اولیه کم این بیسکویت خوشمزه را در منزل تهیه نمایید، در روزهای گذشته با طرز تهیه بیسکویت کره ای و طرز تهیه بیسکویت خانگی آشنا شدید، امیدواریم آن ها را تهیه و از خوردن آن ها لذت برده باشید.

مواد لازم :

  • آرد : ۳۰۰ گرم
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • خاکه قند : ۱۰۰ گرم
  • وانیل : نصف قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر : نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه بیسکویت ساده

کره را دو ساعت بیرون از یخچال قرار دهید تا از حالت انجماد در آید، کره را درون ظرفی بریزید و با همزن بزنید تا رنگ آن تغییر کند، خاکه قند را به کره اضافه و هم بزنید.

آماده کردن بیسکویت

تخم مرغ را درون ظرف کره بریزید و با قاشق هم بزنید، همه مواد را با هم مخلوط نمایید،

طرز تهیه بیسکویت

سپس وانیل را اضافه کرده خوب هم بزنید، ظرف دیگری برداشته آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و سپس آرد را الک نمایید.

آماده کردن بیسکویت

همزن را روشن کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند، مواد را با دست هم نزنید زیرا باعث چسبیدن خمیر به دست می شود، به وسیله لیسک هم بزنید تا خمیر نرم و یک دستی به وجود آید،

طرز تهیه بیسکویت ساده

در مرحله بعدی طرز تهیه بیسکویت ساده, خمیر را درون پلاستیک قرار دهید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید، و بعد از زمان تعیین شده از یخچال بیرون آورید در دمای محیط قرار دهید تا دوباره حالت نرمی خود را به دست آورد، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید، کاغذ روغنی روی سینی فر بیندازید، یک تکه از خمیر را بردارید گلوله کرده و با وردنه صاف کنید، تا قطر خمیر به ۵ میلی متر برسد،

طرز تهیه بیسکویت ساده

آماده کردن بیسکویت

قالب هایی را که از قبل آماده کرده اید بردارید، و خمیر را قالب بزنید، سینی را داخل فر قرار دهید تا بیسکویت طلایی شود، مدت زمان پخت بیسکویت ساده بستگی به ضخامت بیسکویت ها دارد.

طرز تهیه بیسکویت

طرز تهیه بیسکویت

امیدواریم از دستور تهیه بیسکویت ساده نهایت استفاده را برده باشید، می توانید در صورت تمایل به بخش انواع بیسکویت مراجعه و با دستور پخت بیسکویت های دیگر نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *