حلیم گندم نوعی غذای خوشمزه و پرطرفدار است و شما می توانید حلیم را در وعده صبحانه یا افطار میل کنید. در ادامه این مطلب بهترین طرز تهیه حلیم گندم را به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

حلیم یکی از انواع غذا های نذری که مانند شله زرد و آش شله قلمکار و عدس پلو در ماه مبارک رمضان و ماه محرم بیشتر پخت می شود و شما می توانید این غذای خوشمزه را به عنوان غذای نذری برای مجالس افطاری و … بپزید. دستور پخت حلیم گندم با گوشت را در ادامه این مطلب مشاهده خواهید کرد.

تزیین حلیم با دارچین

مواد لازم

گوشت گوسفند یا بوقلمون : ۳۰۰ گرم
گندم پوست کنده : نیم کیلو
نمک : به میزان لازم
آب : به میزان لازم
کره ذوب شده یا روغن حیوانی : به میزان لازم
شکر : به میزان لازم
دارچین : به میزان لازم

طرز تهیه حلیم گندم با گوشت

ابتدا گندم را از روز قبل در درون مقداری آب خیس کنید و آب آن را چند بار عوض کنید.

خیس کردن گندم حلیم در درون آب

سپس گندم را در درون قابلمه ای مناسب بریزید و گوشت و دو لیتر آب را به گندم اضافه نمایید و قابلمه را بر روی حرارت گاز با شعله زیاد قرار دهید وقتی که آب به دمای جوش رسید زیر شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید که مواد حلیم به خوبی پخته شوند و گندم ها لعاب بیندازند توجه داشته باشید که مدت زمان تقربی برای پخت گندم ۵ ساعت است در مرحله بعدی طرز تهیه حلیم گندم بعد از این که گوشت پخته شد می توانید مقداری نمک به حلیم گندم اضافه نمایید و گوشت را از درون قابلمه خارج کنید و ریش ریش کنید و گندم ها و گوشت را در درون مخلوط کن برقی و یا غذا ساز بریزید تا به صورت پوره در آیند می توانید برای پوره کردن گندم از گوشت کوب برقی و یا همزن برقی نیز استفاده نمایید.

مراحل طرز تهیه حلیم گندم با گوشت

پوره کردن حلیم

سپس دوباره حلیم را در درون قابلمه بریزید و دوباره قابلمه را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی شعله گاز قرار دهید.

حیلم خوشمزه با دستور پختی آسان روش پخت حلیم گندم با پوست

در پخت حلیم گندم می توانید از گوشت بوقلمون و یا سینه مرغ هم استفاده نمایید. بعد از این که حلیم به طور کامل پخته شد آن را در درون ظروف مناسبی بکشید و با کمک کره و دارچین و شکر حلیم را تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده طبخ غذای نذری و انواع حلیم کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *