ته چین گوشت یکی از انواع پر طرفدارترین غذای ایرانی است که شما می توانید آن را در منزل تهیه کنید. در ادامه مطب طرز تهیه ته چین گوشت را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

می توانید برای تزیین ته چین گوشت از پوره سیب زمینی و زرشک نیز استفاده کنید تا ته چین زیبا و جذابی را برای مجالس و مهمانی های خود تهیه کنید.

طرز تهیه ته چین گوشت یا بهترین روش

مواد لازم برای ۳ نفر

گوشت : ۵۰۰ گرم
روغن : نصف پیمانه
ماست شیرین : یک پیمانه
برنج : ۲ پیمانه
زرده تخم مرغ : ۳ عدد
نمک : به میزان لازم
فلفل سیاه : به میزان لازم
زعفران : ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه ته چین گوشت

روش تهیه ته دیگ گوشت

در مرحله اول طرز تهیه ته چین گوشت ابتدا گوشت را با مقداری آب و پیاز و برگ بو و سایر افزودنی های دلخواهتان در قابلمه ای مناسب بپزید.

پختن گوشت برای ته چین گوشت

سپس در درون قابلمه ای مناسب مقداری نمک بریزید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید برنج را در درون آب بریزید و بعد از مدت زمان لازم برنج را در درون صافی آبکش کنید.

پختن برنج و در مقداری آب و نمک آبکش کردن برنج در صافی

سپس زعفران و ماست و تخم مرغ و را با مقداری نمک و فلفل با یکدیگر مخلوط کنید و آن ها را به خوبی هم بزنید و برنج آبکش شده را به مایه ته چین اضافه کنید.

مخلوط ماست و زعفران و تخم مرغ

مخلوط برنج و مایه ته دیگ

ته دیگ مچلسی گوشت

در درون قابلمه ای نسوز مقداری کره بریزید و گوشت ها را ته قابلمه بچینید و مخلوط برنج و مایه ته دیگ را بر روی گوشت ها بریزید و سطح برنج را به کمک یک کف گیر صاف کنید و رون آب کرده را بر روی برنج بریزید و برنج را به مدت ۱٫۵ ساعت دم بگذارید.

ته دیگ گوشت تزیین ته چین گوشت

بعد از اینکه ته چین گوشت آماده شد آن را به صورت قالبی در دیس مناسبی برگردانید و می توانید ته چین را به کمک زرشک و خلال بادام و خلال پسته تزیین کنید. می توانید در طرز تهیه ته چین گوشت از بادمجان نیز استفاده کنید. ته چین گوشت نیز مانند ته چین مرغ بسیار خوشمزه و لذیذ است.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *