بادمجان از خوراکی های مقوی است که به روش های مختلفی مانند کباب شده در میرزا قاسمی، سرخ شده در کشک بادمجان و به صورت تزیینی در فینگر فود تهیه می شود. در این مطلب نیز می خواهیم یکی از غذاهای تزیینی با بادمجان را به شما عزیزان آموزش دهیم. در طرز تهیه بادمجان حصیری ما را همراهی بفرمایید.

مواد لازم

  • بادمجان قلمی یا کدو: ۶ عدد
  • پیاز: یک عدد
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • سیر: ۲ حبه
  • اسفناج یا جعفری خرد شده: یک پیمانه
  • گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم

طرز تهیه بادمجان حصیری

در ابتدا برای شروع طرز تهیه بادمجان حصیری, کدو یا بادمجان را به کمک پوست کن به صورت ورقه ای برش دهید. نمک روی بادمجان بپاشید تا نفخ آن گرفته شود. بعد از نیم ساعت قطره هایی بر روی بادمجان تشکیل می شوند که در واقع عرق بادمجان هستند. با پاک کردن این قطرات نفخ بادمجان را گرفته اید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بادمجان حصیری, بادمجان را در روغن کنجد سرخ کنید. علت استفاده از روغن کنجد این است که این روغن مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و از این نظر گزینه مناسبی برای سرخ کردن بادمجان محسوب می شود. البته در صورت تمایل می توانید کدو یا بادمجان را سرخ نکنید تا غذای شما سالم تر باشد.

در تابه دیگر سیر و پیاز را در روغن تفت دهید. بعد از تفت خوردن سیر و پیاز، گوشت چرخ کرده گوسفندی(به خوبی چرخ شده است) را به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید.

پیاز و اسفناج برای گوشت چرخ کرده می توانید از گوشت بوقلمون استفاده کنید. بعد از تفت خوردن گوشت، نمک و فلفل و ادویه مورد نظر را به آن اضافه کنید تا طعم دار شود. جعفری یا اسفناج ساطوری شده را نیز در آخر به گوشت اضافه کنید.

گوشت و سبزیجات تفت خورده

ورقه های کدو یا بادمجان را به صورت مثبت قرار داده و از مایه گوشتی به اندازه ۲ قاشق غذاخوری در داخل آن بریزید و بعد آن را به صورت بقچه بپیچید و در ظرف مورد نظر قرار دهید.

پیچیدن کدو

برای تهیه سس گوجه نیز مقداری آبلیمو، زعفران، یک پیمانه آب و رب را به همراه نمک و فلفل مخلوط کنید. آن گاه آن ها را به پیاز داغ اضافه کنید. روی این کدو یا بادمجان های حصیری بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه سس گوجه برای بادمجان حصیریدر مرحله آخر نیز روی ظرف را با فویل بپوشانید و در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. حالا می توانید این بادمجان های زیبا را با سبزیجات و میگو تزیین کنید.

بادمجان حصیری

از اینکه تا پایان مطلب دستور تهیه بادمجان حصیری همراه ما بودید، سپاس گذاریم و امیدواریم این غذای فوق العاده زیبا را در کنار خانواده محترم نوش جان بفرمایید. در صورت تمایل برای دیدن انواع غذا با بادمجان بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *