سیب‌زمینی سرخ‌کرده رستورانی از آن‌دسته پیش‌غذاهایی است که هوش از سر همه می‌پراند. از سوی دیگر همه افراد بدون اغراق طرز تهیه سیب‌زمینی سرخ کرده را بلدند اما تعداد کسانی که می‌توانند یک پرس سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترد و پوک و خوشمزه به سبک رستوران‌های مشهور جلوی شما بگذارند چندان زیاد نیست. با مجله افق کوروش باشید تا ۲ طرز تهیه برای سیب‌زمینی سرخ‌کرده و تنوری رستورانی را به شما آموزش بدهیم.

 

سیب زمینی سرخ‌کرده به روش رستوران

 

سیب زمینی سرخ‌کرده به روش رستوران

مواد لازم

 

سیب‌زمینی: ۴ عدد بزرگ (بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌زمینی در نظر بگیرید)

نمک و فلفل: به مقدار دلخواه

آب: به مقدار لازم

روغن مایع: به مقدار لازم

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه سیب زمینی سرخ‌کرده

 

برای این‌که سیب‌زمینی ترد و پفکی و خوشمزه به سبک رستوران‌ها درست کنید باید ابتدا سیب‌زمینی‌ها «بلانچ» کنید. برای بلانچ کردن ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به اندازه بزرگ خلال کنید و سپس بلانچ کنید. بهتر است قطر سیب‌زمینی‌ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند(قطرشان کمتر از یک سانتی‌متر قطر نباشد). روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آب جوش بیندازید. بعد از یک دقیقه بلافاصله سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.

بعد از آبکش کردن سیب‌زمینی‌ها را با نمک و فلفل‌های مورد علاقه‌تان مزه‌دار کنید. حالا در دستگاه سرخ‌کن یا در یک ماهیتابه گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید. سیب‌زمینی به این سبک بسیار ترد و خوشمره و طلایی و البته مغز‌پخت می‌شود. سیب‌زمینی‌های سرخ شده را روی یک حوله تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. این پیش‌غذای لذیذ را با سس محبوب‌تان نوش جان کنید. این مدل سیب‌زمینی با سس قارچ و پنیر و نیز سس کچاب بسیار دلچسب و لذیذ می‌شود.

 

این مطالب هم حتما برای‌تان جالب است:

 

۲ دستور تهیه لازانیا یونانی و ایتالیایی به همراه سس مارینارا

 

تاریخچه انواع هات‌داگ و طرز تهیه هات‌داگ چیلی

 

سیب‌زمینی رستورانی رژیمی در فر

 

سیب‌زمینی رستورانی رژیمی در فر

 

اگر رژیم لاغری دارید و در عین حال عاشق سیب‌زمینی سرخ کرده هستید یک روش خوب و سالم و با کمترین روغن را به شما آموزش می‌دهیم.

 

مواد لازم

 

سیب‌زمینی بزرگ: ۴ عدد ( بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌زمینی در نظر بگیرید)

نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم

روغن زیتون: به میزان دلخواه در صورت تمایل

پنیر پارمزان: در صورت دلخواه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه سیب‌زمینی رستورانی رژیمی در فر

 

طرز تهیه این سیب‌زمینی رژیمی که اتفاقا بسیار لذیذ و مقوی خیلی ساده است. برای تهیه سیب‌زمینی تنوری ابتدا سیب‌زمینی‌ها را در اندازه‌های بزرگ و شکل دلخواه قاچ کنید، سیب‌زمینی‌ها نباید نازک و با قطر کم باشند، بهتر است آن‌ها را ضخیم‌تر از حد معمول برش بزنید. در صورت تمایل می‌توانید پوست سیب‌زمینی‌ها را نگیرید. حالا سیب‌زمینی‌ها را «بلانچ» کنید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آن بریزید. سپس سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید. در یک طرف مناسب سیب‌زمینی‌ها را بریزید و با مقداری روغن‌زیتون، فلفل و نمک و در صورت تمایل کمی پودر آویشن مزه‌دار کنید.

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید و وقتی که گرم شد، سینی سیب‌زمینی‌ها را در قسمت وسط فر بگذارید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای پختن و گریل شدن سیب‌زمینی‌ها کافی است. در ده دقیقه پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید تا روی سیب‌زمینی‌ها حسابی طلایی شود. در اواسط پخت با چنگال میزان پخت سیب‌زمینی را امتحان کنید و اگر باب میل‌تان بود آن‌ها را از فر خارج کنید. بعد از پایان پخت روی سیب‌زمینی‌ها پودر پنیر پارمزان بپاشید و با سس دلخواه‌تان نوش جان کنید. اگر هم رژیم نیستید و طعم سیب‌زمینی در فر را بیشتر می‌پسندید می‌توانید این سیب‌زمینی را با بیکن یا گوشت مرغ، ماهی و استیک نوش جان کنید.

 

سیب‌زمینی سرخ‌کرده رستورانی از آن‌دسته پیش‌غذاهایی است که هوش از سر همه می‌پراند. از سوی دیگر همه افراد بدون اغراق طرز تهیه سیب‌زمینی سرخ کرده را بلدند اما تعداد کسانی که می‌توانند یک پرس سیب‌زمینی سرخ‌کرده ترد و پوک و خوشمزه به سبک رستوران‌های مشهور جلوی شما بگذارند چندان زیاد نیست. با مجله افق کوروش باشید تا ۲ طرز تهیه برای سیب‌زمینی سرخ‌کرده و تنوری رستورانی را به شما آموزش بدهیم.   سیب زمینی سرخ‌کرده به روش رستوران   مواد لازم   سیب‌زمینی: ۴ عدد بزرگ (بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌زمینی در نظر بگیرید) نمک و فلفل: به مقدار دلخواه آب: به مقدار لازم روغن مایع: به مقدار لازم   طرز تهیه     برای این‌که سیب‌زمینی ترد و پفکی و خوشمزه به سبک رستوران‌ها درست کنید باید ابتدا سیب‌زمینی‌ها «بلانچ» کنید. برای بلانچ کردن ابتدا سیب‌زمینی‌ها را به اندازه بزرگ خلال کنید و سپس بلانچ کنید. بهتر است قطر سیب‌زمینی‌ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند(قطرشان کمتر از یک سانتی‌متر قطر نباشد). روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آب جوش بیندازید. بعد از یک دقیقه بلافاصله سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید. بعد از آبکش کردن سیب‌زمینی‌ها را با نمک و فلفل‌های مورد علاقه‌تان مزه‌دار کنید. حالا در دستگاه سرخ‌کن یا در یک ماهیتابه گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید. سیب‌زمینی به این سبک بسیار ترد و خوشمره و طلایی و البته مغز‌پخت می‌شود. سیب‌زمینی‌های سرخ شده را روی یک حوله تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود. این پیش‌غذای لذیذ را با سس محبوب‌تان نوش جان کنید. این مدل سیب‌زمینی با سس قارچ و پنیر و نیز سس کچاب بسیار دلچسب و لذیذ می‌شود.   این مطالب هم حتما برای‌تان جالب است:   ۲ دستور تهیه لازانیا یونانی و ایتالیایی به همراه سس مارینارا   تاریخچه انواع هات‌داگ و طرز تهیه هات‌داگ چیلی   سیب‌زمینی رستورانی رژیمی در فر     اگر رژیم لاغری دارید و در عین حال عاشق سیب‌زمینی سرخ کرده هستید یک روش خوب و سالم و با کمترین روغن را به شما آموزش می‌دهیم.   مواد لازم   سیب‌زمینی بزرگ: ۴ عدد ( بسته به تعداد نفرات می‌توانید مقدار بیشتر یا کمتری سیب‌زمینی در نظر بگیرید) نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم روغن زیتون: به میزان دلخواه در صورت تمایل پنیر پارمزان: در صورت دلخواه   طرز تهیه     طرز تهیه این سیب‌زمینی رژیمی که اتفاقا بسیار لذیذ و مقوی خیلی ساده است. برای تهیه سیب‌زمینی تنوری ابتدا سیب‌زمینی‌ها را در اندازه‌های بزرگ و شکل دلخواه قاچ کنید، سیب‌زمینی‌ها نباید نازک و با قطر کم باشند، بهتر است آن‌ها را ضخیم‌تر از حد معمول برش بزنید. در صورت تمایل می‌توانید پوست سیب‌زمینی‌ها را نگیرید. حالا سیب‌زمینی‌ها را «بلانچ» کنید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و به مدت یک دقیقه سیب‌زمینی‌ها را در آن بریزید. سپس سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد بریزید و…

امتیاز کاربران: ۳٫۳۵ ( ۶ رای)

۰ bigtheme

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله کوروش بخش آشپزی

مجله کوروش

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *