«تیرامیسو » یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای ایتالیایی است که در کشور ما هم طرفداران بی‌شماری دارد. به نظر می‌رسد به خاطر علاقه فراوان ایتالیایی‌ها به طعم و مزه‌های بی‌نظیری که اتفاقا به ذائقه ایرانی‌ها هم نزدیک است (چه در آشپزی و چه در زمینه دسر و شیرینی‌پزی) طعم و مزه دسرهای ایتالیایی طرفداران زیادی در ایران دارد. تیرامیسو چندین دستور پخت دارد. در این نوشتار دستور پخت تیرامیسو ایتالیایی با بیسکوییت انگشتی یا همان لیدی‌ فینگر را از سایت معتبر آشپزی و شیرینی‌پزی Ask chef DENNIS برای شما آورده‌ایم تا شما هم آن را در منزل درست کنید و از طعم و بافت بی‌نظیرش لذت ببرید.

 

مواد لازم برای ۸ نفر

 

مواد لازم برای 8 نفر تیرامیسو

 

تیرامیسو را با پایه و مواد مختلفی تهیه می‌کنند. برخی تخم‌مرغ را حذف می‌کنند و برخی هم طعم بیسکوییت پتی‌پور یا لیدی فینگر را به جای کیک اسفنجی زیر دندان‌شان می‌پسندد. اما یکی از آسان‌ترین دستورهای تهیه برای تیرامیسو، تهیه آن با بیسکوییت لیدی فینگر یا انگشتی است.

زرده تخم‌مرغ بزرگ: ۶ عدد

شکر: ۱ پیمانه

خامه غلیظ فرم گرفته: ۱و ¾ پیمانه

پنیر ماسکارپونه: ۱ و نیم پیمانه (پنیر باید هم دمای محیط باشد)

قهوه اسپرسو یا قهوه دم کرده غلیظ سرد: ۱و ½ پیمانه

بیسکوییت لیدی فینگر یا همان بیسکوییت انگشتی: یک بسته

وانیل: ۱/۲ قاشق چایخوری

پودر کاکائو یا پودر نسکافه: ¼ پیمانه

 

طرز تهیه تیرامیسو

 

طرز تهیه تیرامیسو

 

ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را از سفیده کاملا جدا کنید و با شکر مخلوط کنید. ترکیب زرده تخم‌مرغ و شکر و وانیل را آن‌قدر بزنید تا یک مایه غلیظ به دست بیاید. یکی از اشتباهاتی که افراد در شیرینی‌پزی انجام می‌دهند درست هم نزدن تخم‌مرغ و در نتیجه شل و وارفته بودن آن است. برای این‌که به راحتی بتوانید تخم‌مرغ را بزنید، زرده‌ها را در یک قابلمه بریزید و به راحتی آن‌ها را هم بزنید. برای گرفتن نتیجه بهتر بهتر است در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و ترکیب شکر و تخم‌مرغ و وانیل را به روش بن‌ماری به مدت ده دقیقه روی بخار آب هم بزنید.به این ترتیب هم رنگ این ترکیب خیلی خوشرنگ و لیمویی می‌شود و هم ترکیب شما غلیظ‌تر و قوام یافته‌تر می‌شود.

یادتان باشد برای تهیه تیرامیسو یا هر شیرینی و دسر دیگری از مواد لبنی تازه استفاده کنید تا طعم دسر و شیرینی لذیذتر و مطبوع‌تر شود.

حالا به ترکیب تخم‌مرغ و شکر، پنیر ماساکارپونه را اضافه کنید و با حوصله آن را هم بزنید، آن‌قدر که یک مایه یکدست و صاف و نرم به دست بیاید. بهتر است پنیر ماسکارپونه با دمای محیط هم دما شود، به این ترتیب هم زدن و یکدست شدن آن راحت‌تر صورت می‌گیرد.

 

تیرامیسو

 

یکی دیگر از اشتباهات رایج در فرایند شیرینی‌پزی در مورد زدن «خامه» رخ می‌دهد. یادتان باشد برای هم زدن خامه فرم‌گرفته و غلیظ خیلی آهسته عمل کنید. حدود ده دقیقه برای زدن خامه باید زمان بگذارید و با حوصله این کار را انجام دهید در این ‌صورت بدون این‌که خامه تغییر شکل و فرم دهد و ژلاتینی شود می‌توانید حتی تا چند روز آن را در یخچال نگهداری کنید. برای درست کردن «تیرامیسو» ما به خامه وانیل و شکر اضافه نمی‌کنیم چون خامه یکی از مواد پایه دسر تیرامیسو است اما اگر قصد دارید از خامه سنگین برای تزیین شیرینی و دسر استفاده کنید حتما کمی شکر و وانیل به آن اضافه کنید.

در این مرحله خامه زده شده را به ترکیب زرده تخم‌مرغ، پنیر ماسکار پونه و شکر اضافه کنید و باز هم به آرامی و با حوصله این ترکیب را هم بزنید تا تمام مواد با هم کاملا مخلوط شوند. بهتر است برای هم زدن خامه و تخم‌مرغ و پنیر و شکر با هم از یک قاشق بزرگ استفاده کنید. در نهایت باید یا از بین رفتن هوای میان ذرات بافت خامه، باید یک مایه یکدست و نرم و لطیف و بدون پستی و بلندی داشته باشید.

 

این مطالب را هم حتما بخوانید:

 

چطور کیک شکلاتی خوشمزه در خانه درست کنیم

 

طرز تهیه ساده چیز‌کیک آلبالو

 

 

قهوه اسپرسو و تیرامیسو

 

در مرحله بعد، قهوه اسپرسو یا قهوه دم کرده غلیظ را در یک کاسه بریزید و بیسکوییت‌های لیدی فینگر یا همان بیسکوییت انگشتی خودمان را به سرعت به قهوه آغشته کنید. مراقب باشید بیشتر از یک ثانیه این کار طول نکشد چون بیسکوییت‌ها، قهوه را به خود جذب می‌کنند و خمیر می‌شوند یا از هم وا می‌روند. حالا بیسکوییت‌های انگشتی آغشته به قهوه را در کف ظرفی مثل سینی یا دیس یا هر ظرفی که می‌پسندید، بچینید.

 

کرم تیرامیسو

 

روی بیسکوییت‌های انگشتی چیده شده در ظرف را با یک لایه از کرم تیرامیسو بپوشانید و یک لایه دیگر بیسکوییت روی کرم تیرامیسو بچینید. روی این بیسکوییت‌ها یک لایه دیگر کرم بمالید. در نهایت باید دو لایه کرم و بیسکوییت داشته باشیم.

 

تیرامیسو

 

روی لایه آخر پودر کاکائو یا پودر نسکافه بپاشید، با هر میوه یا افزدونی دیگری که می‌پسندید تزیین کنید و به مدت ۶ ساعت در یخچال نگه‌ دارید تا دسر خودش را بگیرد. بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که تیرامیسو شب تا صبح در یخچال بماند. بعد از این مدت تیرامیسو را به قطعات دلخواه با چاقوی تیز برش بزنید. می‌توانید از همان ابتدا هم تیرامیسو را در ظرف‌هایی که می‌خواهید سرو کنید،تهیه کنید؛ به این ترتیب که لایه بیسکوییت و کرم را در از همان ابتدا در ظرف‌های پذیرایی بچینید و در یخچال بگذارید. تیرامیسو را به مدت یک هفته می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.

 

«تیرامیسو » یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای ایتالیایی است که در کشور ما هم طرفداران بی‌شماری دارد. به نظر می‌رسد به خاطر علاقه فراوان ایتالیایی‌ها به طعم و مزه‌های بی‌نظیری که اتفاقا به ذائقه ایرانی‌ها هم نزدیک است (چه در آشپزی و چه در زمینه دسر و شیرینی‌پزی) طعم و مزه دسرهای ایتالیایی طرفداران زیادی در ایران دارد. تیرامیسو چندین دستور پخت دارد. در این نوشتار دستور پخت تیرامیسو ایتالیایی با بیسکوییت انگشتی یا همان لیدی‌ فینگر را از سایت معتبر آشپزی و شیرینی‌پزی Ask chef DENNIS برای شما آورده‌ایم تا شما هم آن را در منزل درست کنید و از طعم و بافت بی‌نظیرش لذت ببرید.   مواد لازم برای ۸ نفر     تیرامیسو را با پایه و مواد مختلفی تهیه می‌کنند. برخی تخم‌مرغ را حذف می‌کنند و برخی هم طعم بیسکوییت پتی‌پور یا لیدی فینگر را به جای کیک اسفنجی زیر دندان‌شان می‌پسندد. اما یکی از آسان‌ترین دستورهای تهیه برای تیرامیسو، تهیه آن با بیسکوییت لیدی فینگر یا انگشتی است. زرده تخم‌مرغ بزرگ: ۶ عدد شکر: ۱ پیمانه خامه غلیظ فرم گرفته: ۱و ¾ پیمانه پنیر ماسکارپونه: ۱ و نیم پیمانه (پنیر باید هم دمای محیط باشد) قهوه اسپرسو یا قهوه دم کرده غلیظ سرد: ۱و ½ پیمانه بیسکوییت لیدی فینگر یا همان بیسکوییت انگشتی: یک بسته وانیل: ۱/۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو یا پودر نسکافه: ¼ پیمانه   طرز تهیه تیرامیسو     ابتدا زرده‌های تخم‌مرغ را از سفیده کاملا جدا کنید و با شکر مخلوط کنید. ترکیب زرده تخم‌مرغ و شکر و وانیل را آن‌قدر بزنید تا یک مایه غلیظ به دست بیاید. یکی از اشتباهاتی که افراد در شیرینی‌پزی انجام می‌دهند درست هم نزدن تخم‌مرغ و در نتیجه شل و وارفته بودن آن است. برای این‌که به راحتی بتوانید تخم‌مرغ را بزنید، زرده‌ها را در یک قابلمه بریزید و به راحتی آن‌ها را هم بزنید. برای گرفتن نتیجه بهتر بهتر است در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و ترکیب شکر و تخم‌مرغ و وانیل را به روش بن‌ماری به مدت ده دقیقه روی بخار آب هم بزنید.به این ترتیب هم رنگ این ترکیب خیلی خوشرنگ و لیمویی می‌شود و هم ترکیب شما غلیظ‌تر و قوام یافته‌تر می‌شود. یادتان باشد برای تهیه تیرامیسو یا هر شیرینی و دسر دیگری از مواد لبنی تازه استفاده کنید تا طعم دسر و شیرینی لذیذتر و مطبوع‌تر شود. حالا به ترکیب تخم‌مرغ و شکر، پنیر ماساکارپونه را اضافه کنید و با حوصله آن را هم بزنید، آن‌قدر که یک مایه یکدست و صاف و نرم به دست بیاید. بهتر است پنیر ماسکارپونه با دمای محیط هم دما شود، به این ترتیب هم زدن و یکدست شدن آن راحت‌تر صورت می‌گیرد.     یکی دیگر از اشتباهات رایج در فرایند شیرینی‌پزی در مورد زدن «خامه» رخ می‌دهد. یادتان باشد برای هم زدن خامه فرم‌گرفته و غلیظ خیلی آهسته عمل کنید. حدود ده دقیقه برای زدن خامه باید زمان بگذارید و با حوصله این کار را انجام دهید در این ‌صورت بدون این‌که خامه تغییر شکل و فرم دهد و ژلاتینی شود می‌توانید حتی تا چند روز آن را در…

امتیاز کاربران: ۰٫۶۵ ( ۱ رای)

۰ bigtheme

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله کوروش بخش آشپزی

مجله کوروش

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *