اول از همه باید خرمالو تازه و البته سفت و رسیده که هیچگونه زدگی نداشته باشد را انتخاب کنیم و با چاقو برش بدهیم البته حواستون باشه که زیاد نازک برش نزنید و نباید قطر خرمالو خیلی زیاد هم باشه. سپس آنها را در سینی دستگاه میوه خشک کن برای ٨ الی ١٢ ساعت قرار دهید تا خشک شوند. که البته باید در این فاصله سینی های دستگاه را مرتب جا بجا کنید و خرمالوها را باید بعد از ۵ ساعت برعکس کنید. تا سمت دیگرش هم خشک شود. بعد از اینکه خرمالوها خشک شدند آنها را مرتب در کیسه فریزر قرار دهید و کیسه را گره بزنید و در یخچال بذارید البته می توانید برای این منظور از ظرف دربدار استفاده کنید. در نظر داشته باشید که خرمالو کاملأ خشک نمی شود و اندکی نرم است ولی جای هیچگونه نگرانی نیست چون زیاد حرارت باعث سیاهی خرمالوها میشود و شبیه پاستیل می شود

 

نکات مهم در هنگام تهیه چیپس خرمالو

 

برای تهیه چیپس خرمالو می توانید از موارد ذیل نیز استفاده نمایید

۱- بخارى یا شوفاژ: بر روی سینی صاف کاغذ روغنى می گذاریم و برش هاى خرمالو را بر روى ان می چینیم و روى بخارى یا شوفاژ قرار می دهیم . هر ٢ ساعت یکبار انها بر عکس می کنیم.

۲- شومینه : بر روب شومینه کاغذ روغنى یا فویل قرار می دهیم و برشهاى میوه را در کنار هم قرار می دهیم و هر ٢ ساعت یکبار انها بر عکس می کنیم.

۳- فر : چیپس خرمالو را می توان در داخل فر هم خشک کرد برای این منظور فر را بر روی کمترین دما تنظیم می کنیم. و کاغذ روغنى کف سینى فر میگذاریم و برش هاى میوه را بروی آن می چینیم حدوداً ٢ الى ٣ساعت زمان نیاز داریم تا خشک شوند و بهتراست مرتب خرمالوها را چک کنید.

۴- در آخر خرمالوها حتما باید در یخچال نگه داری شود.

 

لطفا از تجربیات خوب تون برامون بنویسید تا ما هم یاد بگیریم..

 

 

ارسالی از مهشید صیادی

شما دوستان هم می توانید رسپی های خود را برای ما ارسال کنید تا به نام شما و در وب سایت افق کوروش درج شود.

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله کوروش بخش آشپزی

مجله کوروش

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *