سالاد ماکارونی از آن‌دسته غذاها یا پیش غذاهایی خوشمزه و آسان است که تقریبا تمام افراد طعم و بافت آن را می‌پسندند. سالاد ماکارونی را می‌توانید با مواد مختلف طبخ و میل کنید. در این نوشتار با ما باشید تا طرز تهیه سه نوع سالاد ماکارونی را به شما آموزش بدهیم.

 

سالاد ماکارونی کلاسیک

 

سالاد ماکارونی کلاسیک

 

مواد لازم

ماکارونی فرمی خام: ۳ لیوان

سینه مرغ: ۱ عدد

ذرت پخته: ۲/۱ لیوان

سس مایونز: ۱ لیوان

سرکه سفید: ۴/۱ لیوان

شکر سفید: ۳/۲ لیوان

سس خردل: ۲ و نیم قاشق غذاخوری

نمک: ۱ و نیم قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه: ۲/۱ قاشق چایخوری

پیازچه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

جعفری ساطوری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای سبز: یک عدد ریز خرد شده

پودر فلفل پاپریکا: ۲ قاشق چایخوری

کره: به اندازه دلخواه

اضافه کردن هر ماده دیگری به این سالاد اختیاری است و به سلیقه شما بستگی دارد.

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی کلاسیک

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی کلاسیک

 

ابتدا مرغ را با ادویه‌ها دلخواه بپزید. سپس مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید. در یک ماهیتابه کمی کره داغ کنید و تکه‌های مرغ را کمی تفت دهید. به تکه‌های مرغ در حال تفت کمی فلفل سیاه و فلفل پاپریکا اضافه کنید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و بعد از به جوش آمدن یک قاشق غذاخوری روغن مایع و کمی نمک داخل آن بریزید. ماکارونی را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید ماکارونی‌ها ۸ دقیقه قل بخورند. ماکارونی را با آب سرد آبکش کنید.

در یک کاسه بزرگ سس مایونز، سرکه سفید، شکر سفید، سس خردل و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. حالا تکه‌های مرغ تفت داه شده، پیازچه خرد شده، کرفس، فلفل دلمه‌ای سبز، جعفری ساطوری، پودر فلفل پاپریکا و ماکارونی را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. در صورت تمایل هر ماده خوراکی دیگری که دوست دارید از ژامبون گرفته تا انواع فلفل و حتی زیتون خرد شده، خیارشور و گوجه گیلاسی خشک یا تازه به این سالاد اضافه کنید. سالاد را ۴ ساعت قبل از سرو آماده کنید و خنک میل کنید.

 

حتما بخوانید:

 

خوراک میگو با پنیر فتا و زیتون؛ یک غذای رژیمی خوشمزه و آسان

 

سالاد ماکارونی با تن ماهی

 

سالاد ماکارونی با تن ماهی

 

مواد لازم

ماکارونی فرمی خام: ۳ لیوان

سس سالاد ایتالیایی: ۳/۱ لیوان

خامه‌ترش: ۲/۱ لیوان

سس مایونز: ۲/۱ لیوان

پیازچه خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری

پودر سیر: ۲/۱ قاشق چایخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه: ۲/۱ قاشق چایخوری

تن ماهی جوشانده شده: یک عدد

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

 

ماکارونی‌های فرمی را در آب جوش، نمک و کمی روغن مایع بپزید و بعد از ۲۰ دقیقه آبکش کنید. سپس ماکارونی را با سس ایتالیایی مخلوط کنید و ۲ تا ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شوند. در مرحله بعد خامه‌ترش، سس مایونز، پودر سیر، ماهی تن خرد شده، نمک، فلفل و پیازچه را با ماکارونی مزه‌دار شده با سس ایتالیایی مخلوط کنید و به آرامی هم بزنید.

 

سالاد ماکارونی با پنیر و لوبیا

 

سالاد ماکارونی با پنیر و لوبیا

 

مواد لازم

ماکارونی فرمی: ۲ لیوان

لوبیا سفید یا قرمز پخته شده: ۱ لیوان

تن ماهی جوشانده شده: ۱ عدد

سس مایونز: ۴/۱ لیوان

پنیر پارمزان: ۲/۱ لیوان

دانه ذرت: ۲/۱ لیوان

فلفل دلمه‌ای قرمز: ا عدد

پیازچه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

جعفری ساطوری شده: ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و فلفل پاپریکا: به میزان دلخواه

آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با پنیر و لوبیا

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با پنیر و لوبیا

 

ماکارونی فرمی را در آب جوش به همراه کمی نمک و یک قاشق غذاخوری روغن مایع ۲۰ دقیقه بپزید و آبکش کنید. اگر پاستاها نرم شد بعد از ۱۵ دقیقه آبکش کنید. سپس با آب سرد آبکش کنید. فلفل دلمه‌ای قرمز را ریز خرد کنید. در مرحله بعد ماکارونی، لوبیا، تن ماهی خرد شده، پیازچه و جعفری ساطوری شده، سس مایونز، ذرت، نمک، فلفل سیاه و فلفل پاپریکا، پنیر پارمزان رنده شده و آب لیموترش را با هم مخلوط کنید و به آرامی با هم ترکیب کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری گوجه گیلاسی به سالاد ماکارونی اضافه کنید. به جای لوبیا می‌توانید از لوبیا سبز پخته شده یا هر دو هم استفاده کنید.

 

نکات مهم تغذیه‌ای برای تهیه سالاد ماکارونی

 

*بهتر است از ماکارونی سبوس‌دار برای تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید تا ارزش غذایی بالاتری داشته باشد و به خاطر فیبر بیشتر شما را ساعات طولانی سیر نگه دارد.

*برای تهیه سالاد ماکارونی از انواع سبزیجات و پروتئین استفاده کنید؛ کلم بروکلی و سایر کلم‌ها، نخود‌فرنگی، قارچ، اسفناج، انواع حبوبات، انواع پنیر و گوشت بدون چربی فیبر، پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن‌تان را به نحو احسن تامین می‌کنند.

*اگر می‌خواهید یک سالاد ماکارونی سالم‌تر درست کنید بهتر است به جای سس مایونز از ترکیب ماست یونانی و روغن زیتون استفاده کنید. اگر هم طعم سس مایونز را می‌پسندید و مشکل اضافه وزن ندارید بهتر است از ترکیب ماست یونانی و سس مایونز به طور مساوی برای طعم‌دار کردن سالاد استفاه کنید.

 

سالاد ماکارونی از آن‌دسته غذاها یا پیش غذاهایی خوشمزه و آسان است که تقریبا تمام افراد طعم و بافت آن را می‌پسندند. سالاد ماکارونی را می‌توانید با مواد مختلف طبخ و میل کنید. در این نوشتار با ما باشید تا طرز تهیه سه نوع سالاد ماکارونی را به شما آموزش بدهیم.   سالاد ماکارونی کلاسیک     مواد لازم ماکارونی فرمی خام: ۳ لیوان سینه مرغ: ۱ عدد ذرت پخته: ۲/۱ لیوان سس مایونز: ۱ لیوان سرکه سفید: ۴/۱ لیوان شکر سفید: ۳/۲ لیوان سس خردل: ۲ و نیم قاشق غذاخوری نمک: ۱ و نیم قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه: ۲/۱ قاشق چایخوری پیازچه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری جعفری ساطوری خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری فلفل دلمه‌ای سبز: یک عدد ریز خرد شده پودر فلفل پاپریکا: ۲ قاشق چایخوری کره: به اندازه دلخواه اضافه کردن هر ماده دیگری به این سالاد اختیاری است و به سلیقه شما بستگی دارد.   طرز تهیه سالاد ماکارونی کلاسیک     ابتدا مرغ را با ادویه‌ها دلخواه بپزید. سپس مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید. در یک ماهیتابه کمی کره داغ کنید و تکه‌های مرغ را کمی تفت دهید. به تکه‌های مرغ در حال تفت کمی فلفل سیاه و فلفل پاپریکا اضافه کنید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و بعد از به جوش آمدن یک قاشق غذاخوری روغن مایع و کمی نمک داخل آن بریزید. ماکارونی را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید ماکارونی‌ها ۸ دقیقه قل بخورند. ماکارونی را با آب سرد آبکش کنید. در یک کاسه بزرگ سس مایونز، سرکه سفید، شکر سفید، سس خردل و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. حالا تکه‌های مرغ تفت داه شده، پیازچه خرد شده، کرفس، فلفل دلمه‌ای سبز، جعفری ساطوری، پودر فلفل پاپریکا و ماکارونی را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. در صورت تمایل هر ماده خوراکی دیگری که دوست دارید از ژامبون گرفته تا انواع فلفل و حتی زیتون خرد شده، خیارشور و گوجه گیلاسی خشک یا تازه به این سالاد اضافه کنید. سالاد را ۴ ساعت قبل از سرو آماده کنید و خنک میل کنید.   حتما بخوانید:   خوراک میگو با پنیر فتا و زیتون؛ یک غذای رژیمی خوشمزه و آسان   سالاد ماکارونی با تن ماهی     مواد لازم ماکارونی فرمی خام: ۳ لیوان سس سالاد ایتالیایی: ۳/۱ لیوان خامه‌ترش: ۲/۱ لیوان سس مایونز: ۲/۱ لیوان پیازچه خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری پودر سیر: ۲/۱ قاشق چایخوری نمک: ۱ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه: ۲/۱ قاشق چایخوری تن ماهی جوشانده شده: یک عدد   طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی   ماکارونی‌های فرمی را در آب جوش، نمک و کمی روغن مایع بپزید و بعد از ۲۰ دقیقه آبکش کنید. سپس ماکارونی را با سس ایتالیایی مخلوط کنید و ۲ تا ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا مزه‌دار شوند. در مرحله بعد خامه‌ترش، سس مایونز، پودر سیر، ماهی تن خرد شده، نمک، فلفل و پیازچه را با ماکارونی مزه‌دار شده با سس ایتالیایی مخلوط کنید و به آرامی هم بزنید.   سالاد ماکارونی با پنیر و لوبیا     مواد…

امتیاز کاربران: ۴٫۲۵ ( ۲ رای)

۰ bigtheme

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله کوروش بخش آشپزی

مجله کوروش

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *