کمپوت زردآلو نوعی کمپوت خوشمزه و خوش طعم است که می توانید آن را به عنوان عصرانه و یا دسر میل نمایید. برای طرز تهیه کمپوت زردآلو باید از زردآلوهای کاملا رسیده و بدون لک و له نشده استفاده کنید.

کمپوت ها را می توانید با انواع میوه های مختلف در منزل به آسانی و به صورت کاملا بهداشتی تهیه کنید. کمپوت هلو و کمپوت گلابی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین کمپوت ها هستند که در مطالب قبلی آشپزی آرگا شما را با طرز تهیه آن ها آشنا ساختیم در این مطلب قصد داریم تا طریقه درست کردن کمپوت زردآلو را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

طرز تهیه کمپوت زردآلو

مواد لازم

شکر : ۱ یا ۱٫۵ کیلو گرم ( میزان استفاده شکر در این کمپوت بستگی به ذائقه شما دارد)
آب : ۳ لیتر
زردآلو : ۲ کیلوگرم

طرز تهیه کمپوت زردآلو

در مرحله اول طرز تهیه کمپوت زردآلو ابتدا زردآلو ها را به خوبی بشویید و سپس آن ها را از وسط با کمک چاقو نصف کنید و هسته زردآلو ها را جدا کنید.

خارج کردن هسته زردآلو
در درون قابلمه ای مناسب آب و شکر را بریزید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد بعد از جوشیدن آب قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.
در مرحله بعدی روش درست کردن کمپوت زردآلو شیشه های مخصوص کمپوت را با کمک آب و مایع ظرفشویی به خوبی شستشو دهید و سپس شیشه ها را در درون ظرف پیرکسی قرار دهید و ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه در درون فر با درجه حرارت ۱۰۰ درجه قرار دهید تا شیشه ها به طور کامل استریل شوند.

استریل کردن شیشه های کمپوت زردآلو

بعد از مدت زمان ذکر شده شیشه های استریل شده را از درون فر خارج کنید و زردآلو های نصف شده را در درون شیشه ها بریزید.

قرار دادن زردآلو های بدون هسته در درون شیشه

سپس بعد از تمام شدن زردآلو ها شربت کمپوت را بر روی زردآلو ها بریزید توجه داشته باشید که باید شربت روی همه زردآلو های موجود در شیشه را پوشش دهد و علاوه بر این باید ۱٫۵ سانتی متر از فضای بالای شیشه کمپوت خالی باشد تا درب شیشه به راحتی بسته شود.

ریختن شربت بر روی زردآلو ها

بعد از ریختن شربت در درون شیشه ها درب آن ها را ببندید و سپس ته قابلمه را با تعدادی روزنانه و یا حوله آشپزخانه بپوشانید (توجه داشته باشید که ضخامت روزنامه و یا حوله آشپزخانه باید ۲ یا ۳ سانتی متر باشد) سپس شیشه ها را در درون قابلمه قرار دهید و در درون قابلمه آب گرم بریزید ( میزان آب ریخته شده در درون قابلمه باید تا حدی باشد که روی سطح شیشه ها را پوشش دهد).

قرار دادن شیشه های کمپوت در درون قابلمه پر از آب

قابلمه را بر روی گاز با حرارت ملایم به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده شیشه ها را از درون قابلمه خارج کنید و آن ها را در درون پتو قرار دهید تا به آرامی خنک شوند بعد از این که شیشه های کمپوت به خوبی خنک شدند می توانید آن ها را در درون یخچال قرار دهید.

کمپوت زردآلو خوشمزه

در این آموزش آشپزی آرگا، طرز تهیه کمپوت زردآلو را با روشی آسان مشاهده کردید که امیدواریم از تهیه این کمپوت در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده تهیه انواع کمپوت کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *