خواص پسته برای بدن بدن بیشمار است و شما می توانید علاوه بر مغز پسته از پوست آن نیز برای تهیه مربا استفاده کنید. مربای پوست پسته طعم و عطر بی نظیری دارد در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای پوست پسته را با بهترین روش مشاهده خواهید کرد.

از مرباهای خوش طعم و متفاوت می توان به مربای بالنگ و مربای کیوی و مربای پوست پسته اشاره کرد. مربای پوست پسته علاوه بر این که به عنوان صبحانه میل می شود می توانید از آن به عنوان دسر خوشمزه ای در مهمانی های خود استفاده کنید این مربا اگر بعد از هر وعده غذایی میل شود نقش هضم کننده غذا را دارد و به عنوان تقویت کننده معده نیز محسوب می شود. پخت مربای پوست پسته به راحتی در منزل امکان پذیر است.

طرز تهیه مربای پوست پسته خوش طعم

مواد لازم

شکر : ۵۰۰ گرم
هل : به میزان لازم
پوست پسته : ۲۵۰ گرم
جوهر لیمو : ۱/۳ قاشق چای خوری
گلاب : ۱ فنجان
خلال پسته : نصف فنجان
زعفران : ۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای پوست پسته خوش طعم

ابتدا پوست پسته ها را جدا کنید و به خوبی بشویید و آن ها را به مدت ۳ ساعت در درون آب سرد قرار دهید.

پوست پسته جدا کردن پوست پسته

بعد از مدت زمان ذکر شده در درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید پوست پسته های تمیز شده را در درون آب در حال جوش بریزید و بعد از ۳۰ ثانیه پوست پسته ها را در درون آبکش قرار دهید و دوباره آن ها را بعد از آبکش کردن در داخل ظرف آب سرد قرار دهید و بعد از ۳۰ ثانیه دوباره آن ها را در درون آب جوش بریزید این مراحل را چند بار تکرار کنید.

آبکش کردن پوست پسته ریختن پوست پسته در درون آب در حال جوش

سپس پوست پسته ها را به همراه شکر و گلاب و ۱ فنجان آب و زعفران در درون قابلمه ای مناسب بریزید و مخلوط مواد مربا را بر روی گاز با شعله ملایم قرار دهید تا مربا بپزد و غلیظ شود.

ریختن پوست پسته در درون قابلمه به همراه شکر

در مرحله بعدی طرز تهیه مربای پوست پسته ۱۰ قبل از خاموش کردن حرارت گاز خلال پسته ها را به مربا اضافه کنید.

اضافه کردن خلال پسته به مربای پوست پسته

در مرحله آخر روش تهیه مربای پوست پسته جوهر لیمو را هم به مربا اضافه کنید تا از شکرک زدن مربا جلوگیری شود.

مربای پوست پسته با طعمی بی نظیر

بعد از این که مربا به غلظت مناسب رسید آن را از روی حرارت گاز بردارید و در جای مناسبی قرار دهید تا خنک شود و سپس مربا را در درون شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید. مربای پوست پسته را می توانید در کنار نان و کره به عنوان وعده صبحانه خود میل کنید هم چنین از این مربای خوشمزه می توانید به عنوان میان وعده استفاده کنید. امیدواریم از تهیه مربای خوشمزه پوست پسته در منزل نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده طرز تهیه انواع مربا کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *