کالباس مرغ از جمله کالباس های خوشمزه و محبوب است که شما می توانید آن را خودتان نیز در منزل تهیه کنید. در این بخش از فست فود مجله آرگا طرز تهیه کالباس مرغ در خانه را در اختیار شما همراهان عزیز قرار داده ایم.

کالباس مرغ و سوسیس از پرطرفدارین فست فو ها هستند طرز تهیه سوسیس و طرز تهیه کالباس در منزل هم امکان پذیر است و اگر شما تمایل دارید که از کالباس مرغ و سویس استفاده نمایید بهتر است که کالباس و سوسیس را خودتان تهیه کنید تا از سالم و مغذی بودن آن ها مطمئن شوید. در این بخش از آموزش آشپزی مجله آرگا روش درست کردن کالباس مرغ خانگی را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

تزیین کالباس با خیار شور و گوجه و سس

مواد لازم

سینه و ران مرغ : ۱ کیلو
پیاز : ۱ عدد
زرده تخم مرغ : ۲ عدد
روغن مایع : ۵ قاشق غذا خوری
جوز هندی : ۱/۲ قاشق چای خوری
میخک : ۳ عدد
آرد سوخاری ساده و طعم دار : ۲ قاشق غذاخوری ( از هر کدام ۱ قاشق غذا خوری )
سیر : ۸ حبه
آرد ذرت : ۱ قاشق غذا خوری
آرد نخود چی : ۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه : ۱/۲ قاشق چای خوری
فلفل قرمز : ۱ قاشق چای خوری
نمک : به مزان لازم
پودر زنجبیل : ۱/۲ قاشق چای خوری
پودر سیر : ۱ قاشق غذا خوری
دارچین : به میزان لازم
هویج پخته و خرد شده : ۲ قاشق غذا خوری
باقلا : ۱٫۵ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کالباس مرغ خانگی

در طرز تهیه کالباس مرغ ابتدا سینه و ران مرغ را تکه تکه کنید سپس تکه های مرغ را در درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند سپس مرغ یخ زده را در درون چرخ گوشت سه بار چرخ کنید توجه داشته باشید که مرغ یخ زده نباید خیلی سفت و سنگ شود.

چرخ کردن گوشت مرغ

بعد از این که مرغ را چرخ کردید پیاز و سیر را دوباره به همراه مرغ چرخ کنید و بعد از چرخ کردن مرغ به همراه پیاز و سیر روغن مایع را به مخلوط مرغ اضافه کنید و بعد ازاین که مخلوط مرغ و پیاز را به خوبی با روغن مایع هم زدید زرده تخم مرغ را اضافه کنید.

اضافه کردن زرده تخم مرغ به خمیر کالباس

و بعد آرد سوخاری و آرد ذرت و آرد نخود چی را به مخلوط مواد کالباس مرغ اضافه کنید در مرحله آخر روش تهیه کالباس مرغ همه ادویه ها را به مواد کالباس اضافه نمایید.

اضافه کردن آرد به خمیر کالباس مرغ خمیر کالباس

بهتر است که مرغ را حدود ۶ بار با مواد چرخ کنید تا مواد با یکدیگر باهم مخلوط شوند و به شکل خمیر در آیند.

خمیر کالباس مرغ خانگی

سپس سلفون را باز کنید و مواد کالباس را در درون سلفون به خوبی پهن کنید توجه داشته باشید که به جای سفلون می توانید از فویل و پارچه کتان و روده گوسفند و … استفاده نمایید. بعد از که مواد کالباس را بر روی سلفون پهن کردید هویج خرد شده و باقلا و … هر نوع سبزیجات دلخواه را می توانید بر روی مواد کالباس قرار دهید سبزیجات طعم و مزه خاصی به کالباس نمی دهند و فقط برای زیبایی در درون کالباس مرغ استفاده می شوند.

طرز تهیه کالباس مرغ با آسان ترین روش قرار دادن سبزیجات در درون خمیر کالباس

بعد از قرار دادن سبزیجات دلخواه بر روی مواد کالباس به کمک دست سفلون را بر روی کالباس ۳ دور بپیچید و یک سر کالباس را با کمک سیم های مخصوص بسته بندی کنید و سر دیگر کالباس را با کمک دست فشار دهید و با سیم ببندید.

رول کردن کالباس مرغ رول کردن کالباس

سپس در درون قابلمه بزرگی آب بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید و وقتی آب به دمای جوش رسید کالباس بسته بندی شده را در درون قابلمه قرار دهید آب باید ۲ سانتی متر بالاتر از بسته بنید کالباس قرار بگیرد تا همه قسمت های کالباس به خوبی پخته شود بعد از ۱٫۵ ساعت کالباس کاملا پخته خواهد شد.

قرار دادن کالباس مرغ در درون قابلمه برشدادن کالباس مرغ

تزیین کالباس مرغ تزیین کالباس مرغ خانگی

بعد از این که کالباس پخته شد آن را از درون قابلمه خارج کنید و در درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود سپس بعد از سرد شدن کالباس آن را برش بزنید. از کالباس مرغ می توانید در طرز تهیه رولت کالباس نیز استفاده نمایید. امیدواریم از طرز تهیه کالباس مرغ خانگی نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *