آلبالو از انواع میوه های خوشمزه فصل تابستان است که در این فصل بازار داغی دارد و بیشتر کدبانوها تمایل دارند که این میوه خوشمزه را برای بقیه فصول سال نیز نگهداری کنند, یکی از بهترین روش ها برای نگهداری آلبالو تهیه ترشی آن است که طرز تهیه ترشی آلبالو در منزل به راحتی امکان پذیر است.

ترشی از انواع خوردنی های خوشمزه است که با برخی از میوه ها و سبزیجات می توانید ترشی های خوش طعم و خوشمزه ای را تهیه کنید. ترشی انبه و ترشی لبو و ترشی آلبالو از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار هستند که بهتر است هر کدبانویی طرز تهیه این نوع ترشی ها را یاد بگیرد.

ترشی آلبالو با بهترین دستور طرز تهیه

طرز تهیه ترشی آلبالو در منزل

برای تهیه انواع ترشی ها باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید ترشی های خوشمزه و خوش طعمی را در منزل تهیه کنید. در مطالب زیر قصد داریم تا شما را با روش درست کردن ترشی آلبالو در خانه به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم بهتر ترشی آشنا خواهیم ساخت.

طرز تهیه ترشی آلبالو به همراه روش استریل کردن شیشه های ترشی

مواد لازم

آلبالو : ۱ کیلوگرم
نمک : به میزان لازم
سرکه سفید : به میزان لازم

دستور تهیه ترشی آلبالو

در مرحله اول طرز تهیه ترشی آلبالو ابتدا آلبالو ها را تمیز کنید. سپس آن ها را بشویید و مقداری نمک بر روی آلبالوها بپاشید و اجازه دهید که آلبالوها کاملا خشک شوند.

تمیز کردن آلبالو ها

بعد از اینکه آلبالوها به خوبی خشک شدند، آن ها را در درون بطری های شیشه هایی که استریل شده اند بریزید. و سپس روی آلبالوها را با کمک سرکه پر نمایید. توجه داشته باشید که میزان سرکه باید تا حدی باشد که روی آلبالوها را بگیرد بعد از پر کردن شیشه های ترشی با سرکه سفید درب شیشه ها را محکم ببندید. و سپس ظرف ترشی را در درون یخچال نگهداری کنید تا ترشی به خوبی جا بیفتد.

ترشی آلبالو با بهترین دستور طرز تهیه

طرز تهیه ترشی آلبالو در خانه

روش استریل کردن شیشه ترشی

برای استریل کردن شیشه ترشی آلبالو ابتدا باید شیشه ها را به خوبی بشویید و در کف قابلمه ای بزرگ یک حوله ضخیم قرار دهید و شیشه های ترشی را بر روی حوله قرار دهید سپس یک دستمال تمیز بین شیشه ها قرار دهید تا به هنگام جوشیدن آب شیشه ها به یکدیگر نخورند و از شکستن آن ها جلوگیری شود. بعد از قرار دادن پارچه در لا به لای شیشه ها قابلمه را پر از آب سرد کنید توجه داشته باشید که میزان آب باید به اندازه ای باشد که روی سطح شیشه ها را بپوشاند. در مرحله بعدی استریل کردن شیشه های ترشی قابلمه حاوی شیشه های ترشی را بر روی حرارت گاز با شعله ملایم به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و اجازه دهید که آب به دمای جوش برسد بعد از مدت زمان ذکر شده شعله گاز را خاموش کنید و بعد از خنک شدن شیشه های ترشی آن ها را بر روی پارچه تمیزی به صورت وارونه قرار دهید تا به خوبی خشک شوند.

روش استریل کردن شیشه

سپس می توانید بعد از خشک شدن شیشه ها آن ها را با مواد ترشی آلبالو پر کنید و سپس درب شیشه ها را به خوبی ببندید و شیشه های ترشی را به مدت ۳۰ دقیقه دیگر با کمک آب جوش بجوشانید و پس از مدت زمان ذکر شده شیشه ها را از درون آب بیرون آورید تا به خوبی نمک شوند و سپس شیشه های ترشی را در درون یخچال قرار دهید.

استریل کردن شیشه های ترشی آلبالو ریختن ترشی آلبالو در درون شیشه استریل شده

نکات طلایی برای تهیه ترشی آلبالو

۱٫ بعد از گذشت چند روز از درست کردن ترشی آلبالو حتما ترشی را بچشید تا از میزان مناسب نمک ترشی مطمئن شوید.
۲٫ در طرز تهیه ترشی آلبالو بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید.
۳٫ ترشی آلبالو را می توانید به مدت ۱ سال در درون یخچال قرار دهید.

ترشی آلبالو خوشمزه و خوش طعم
۴٫ هرگز از سرکه به تنهایی در تهیه ترشی آلبالو استفاده نکنید زیرا طعم و مزه اصلی آلبالو در این ترشی گم می شود.
۵٫ بعد از تمام شدن آلبالو های ترشی می توانید از آب ترشی برای تهیه سس انواع سالاد استفاده کنید و علاوه بر این آب این ترشی جایگزین خوبی برای آبلیمو است.
۶٫می توانید برای طرز تهیه ترشی آلبالو هسته آلبالو ها را جدا کنید ولی بهتر است برای زیبایی ظاهر این ترشی هسته آلبالو ها را جدا نکنید.
۷٫ درب شیشه های ترشی را به خوبی ببندید و توجه داشته باشید که نباید هوا وارد شیشه ها شود زیرا ترشی آلبالو با وارد شدن هوا به درون شیشه ها به زودی فاسد می شود.

ترشی آلبالو

آلبالو از انواع میوه های خوشمزه و ضد سرطان است که همین خاصیت آلبالو باعث شده است که بیشتر افراد تمایل داشته باشند این میوه را در همه فصل های سال مصرف کنند. طرز تهیه ترشی آلبالو را به همراه نکات طلایی برای تهیه این ترشی در این مطلب مشاهده کردید که امیدواریم از تهیه این ترشی در منزل نهایت لذت را ببرید این ترشی خوشمزه و خوش طعم را می توانید بعد از آماده شدن در کنار انواع پلوها و غذاهای گوشتی میل کنید. اگر شما می خواهید با روش تهیه ترشی های مختلف در منزل آشنا شوید می توانید به بخش انواع ترشی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *