مربا هویج یکی از انواع مربا های بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید در این مطلب طرز تهیه مربای هویج و مواد لازم برای تهیه این مربا را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

طرز تهیه مربای هویج

مربای هویج یکی از پرطرفدارترین مربا هاست و بسیار مقوی است که شما می توانید با رعایت کردن نکاتی در تهیه مربای هویج این مربا را با طعم متفاوتی طبخ کنید.

مربای هویج

مواد لازم

شکر : یک کیلوگرم
گلاب : نصف لیوان
آب لیمو : ۲ قاشق غذا خوری
هویج : یک کیلو گرم
زعفران : ۱/۸ قاشق چای خوری ( یک هشتم )
خلال بادام و پسته : ۲ قاشق غذا خوری

مواد لازم برای مربای هویج

دستور پخت مربای هویج

در مرحله اول طرز تهیه مربای هویج ابتدا هویج ها را پوست بکنید. و آن ها را در قابلمه ای مناسب به خوبی رنده کنید.

هویج رنده شده

سپس شکر را به همراه ۴ لیوان آب به خوبی حل می کنیم و به هویج اضافه می کنیم و قابلمه را بر روی شعله گاز می گذاریم تا به دمای جوش برسد سپس زیر شعله گاز را کمتر می کنیم و کف روی مربا را با قاشق می گیریم و مربا را در حدود ۳۰ دقیقه روی حرارت متوسط گاز نگه می داریم تا به خوبی پخته شود .

مربای هویج با طعمی متفاوت

بعد از مدت زمان ذکر شده نصف لیوان گلاب را به همراه هل به مربا اضافه می کنیم و مربا را به خوبی هم می زنیم تا با هل و گلاب مخلوط شود بعد از چند دقیقه آب لیمو را به مربا اضافه می کنیم در صورت تمایل می توانیم خلال بادام و پسته را در این مرحله به مربا اضافه کنیم. و بعد از ۱۰ دقیقه زیر مربا را خاموش می کنیم و قابلمه را از روی گاز برداشته و در محل مناسبی به مدت ۲۴ ساعت قرار می دهیم و بعد از مدت زمان ذکر شده مربا را در درون شیشه های مناسبی ریخته و در درون یخچال نگهداری می کنیم.

نحوه پخت مربای هویج

نکاتی برای ایجاد طعمی متفاوت

  1. می توانید در درون مربای هویج از خلال بادام و پسته نیز استفاده کنید اگر تمایل دارید که از خلال بادام و پسته استفاده کنید در اواخر پخت مربا آن ها (به میزان هر کدام یک قاشق غذا خوری ) را به مربا اضافه کنید.
  2. اگر می خواهید مربای هویج شما شکرک نزند آن را بر روی حرارت کم قرار دهید تا پخته شود.
  3. در طرز تهیه مربای هویج بهتر است که مربا را حدود ۲۴ ساعت در همان قابلمه ای که پخته شده نگهداری کنید تا اگر مربا شکرک زد به مربا مقداری آب و گلاب اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا مربا بجوشد و بعد از مدت زمان ذکر شده مربا را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از اینکه به خوبی سرد شد آن را در درون شیشه های مربا بریزید.
  4. در مربای هویج می توانید از پوست پرتقال تازه نیز استفاده کنید ( می توانید پوست پرتقال را به صورت خشک به مربا اضافه کنید) و اگر تمایل دارید که در طرز تهیه مربای هویج از پوست پرتقال استفاده کنید می توانید پوست پرتقال را به اندازه نصف پیمانه به مربا اضافه کنید باید حتما قبل از ریختن پوست پرتقال در مربا آن را بجوشانید و سپس پوست پرتقال را به مدت چند ساعت در درون آب سرد قرار دهید و به صورت مرتب در چند مرحله آب آن را عوض کنید.
  5. هنگام پخت مربای هویج برای این که از غلیظ شدن مربا مطمئن شوید مقداری از مربا را در درون یک ظرف کوچک بریزید و بعد از اینکه مربا سرد شد اگر به خوبی غلیظ شده باشد آماده است.
  6. مربای هویج را بهتر است در ظرف لعابی و یا قابلمه تفلون طبخ کنید.
  7. همیشه آب لیمو را ۱۰ دقیقه قبل از اینکه بخواهید قابلمه مربا را از روی حرارت بردارید به مربا اضافه کنید.

مربای هویج را می توانید در هنگام خوردن صبحانه در کنار نان و کره میل کنید. در این مطلب طرز تهیه مربای هویج را در منزل به شما عزیزان آموزش دادیم برای مشاهده آموزش مرباهای مختلف به بخش انواع مربا رجوع کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *