یکی از انواع چاشنی های مورد علاقه هر ایرانی ترشی است که در فصل زمستان از این چاشنی استفاده می شود. ترشی گوجه فرنگی نوعی ترشی خوشمزه است که به روش راحتی می توانید آن را تهیه کنید, طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی را در این مطلب ملاحظه خواهید کرد.

ترشی های مختلفی نظیر ترشی مخلوط و ترشی سیر و ترشی گوجه فرنگی و …. را می توانید در منزل تهیه کنید. خواص گوجه فرنگی برای بدن بسیار زیاد است و با گوجه فرنگی می توانید ترشی خوشمزه ای را تهیه کنید.

ترشی گوجه فرنگی خوشمزه

مواد لازم

گوجه ریز سفت و تازه : ۱ کیلوگرم
سرکه : ۱ لیوان
نمک : به میزان لازم
آب جوشیده سرد : ۲٫۵ لیوان
نعناع خشک : به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه ترشی گوجه فرنگی

نعنا خشک

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

گوجه ها را باید از نوع سفت و ریز و قرمز انتخاب نمایید و سپس گوجه فرنگی ها را بشویید و آن ها را در درون بطری شیشه ای مناسبی بریزید و سپس آب و نمک و سرکه را در درون قابلمه ای بجوشانید و بعد از این که مخلوط این مواد خنک شدند آن ها را بر روی گوجه فرنگی ها بریزید و نعنا خشک را هم به بطری های گوجه فرنگی اضافه کنید و سپس درب بطری را ببندید و بطری را در جای خنک نگهداری کنید, ترشی گوجه بعد از ۱۰ روز آماده خوردن می شود.
توجه داشته باشید که برای طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی نباید از سرکه خالص استفاده کنید و نمک این ترشی را باید بیشتر بریزید تا گوجه ها بیش از حد له نشوند و ظاهر آن ها حفظ شود.

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

امیدواریم از طریقه درست کردن ترشی گوجه فرنگی در منزل نهایت لذت را ببرید شما می توانید این ترشی خوشمزه را با برخی از غذا ها مانند انواع پلو میل کنید. در صوت تمایل می توانید برای مشاهده ترشی های مختلف به بخش انواع ترشی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *