مارمالاد توت فرنگی از انواع فرآورده های کنسروی است که از ترکیب توت فرنگی و شکر بدست می آید که طعم خاص و بی نظیری دارد. طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی بسیار راحت است و شما عزیزان می توانید مارمالاد را با انواع میوه های مختلف نظیر سیب، پرتقال و… تهیه نمایید.

مارمالاد سیب و مارمالاد توت فرنگی از انواع مارمالادهای خوشمزه ای می باشند که می توانید آن ها را به همراه کره و نان خانگی در وعده صبحانه در کنار اعضای خانواده خود میل نمایید. علاوه بر این مربای توت فرنگی نیز می تواند یکی از انواع مرباهای خاص و خوشمزه ای باشد که اغلب افراد به این مربا علاقه خاصی دارند و از طعم بی نظیر آن لذت می برند. روش پخت مارمالاد توت فرنگی را در ادامه برای شما دوستان عزیز بیان می کنیم.

 طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی بسیار خوشمزه

مواد لازم

  • توت فرنگی : یک کیلوگرم
  • ژلاتین : شش ورق
  • شکر : یک کیلوگرم
  • آب : سه لیوان

طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را با آب سرد خوب بشویید

شستن توت فرنگی

برگ و مواد اضافی آن را جدا کنید سپس توت فرنگی ها را ریز کنید.

جدا کردن مواد اضافی توت فرنگی

ریز کردن توت فرنگی

ظرفی درب دار و مناسب را انتخاب کرده و توت فرنگی های ریز شده را به همراه شکر در آن قرار داده درب آن را ببندید و حدود ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا بماند. پس از گذشت ۳ ساعت ترکیب توت فرنگی و شکر را به همراه سه لیوان آب در داخل قابلمه ای ریخته و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید.

ترکیب شکر و توت فرنگی

سپس حرارت را کم کرده و بگذارید تا شربت آن غلیظ شود. سعی کنید تا کفی را که روی آن ایجاد می شود به کمک کفگیر بردارید. در مرحله بعدی طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی ورقه های ژلاتین را در کمی آبجوش حل نمایید پس از آن که ذرات ژلاتین کاملا حل شد آن را به مارمالاد اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. بعد از آن که مایه مربا روی حرارت کمی جوشید آن را بردارید و بگذارید تا خنک شود.

نکات طلایی برای تهیه مارمالاد توت فرنگی

  • در پایان کار اگر مارمالاد کاملا نرم و له نشده بود می توانید آن را داخل مخلوط کن بریزید.
  • برای تهیه مارمالاد می توانید به جای استفاده از ژلاتین بگذارید تا مربا غلیظ تر شده و در پایان ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه نمایید.

روش پخت مارمالاد توت فرنگی

در این مطلب ما شما دوستان عزیز را با روش درست کردن مارمالاد توت فرنگی با طعم عالی و بی نظیر آن آشنا کردیم که امیدواریم از این مارمالاد خوشمزه لذت برده باشید و بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و با افراد خانواده خود لحظات خوبی را در کنار یکدیگر داشته باشید. در صورت تمایل برای آشنایی با روش پخت انواع مارمالاد کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *